مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان در دیدار با نماینده مردم شهرستان لنجان گفت: در سال گذشته ۱۱۶ میلیارد تومان و در ۶ ماهه اول سال‏جاری ۵۰۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی واحدهای صنعتی بین شهرداری ها، دهیاری ها و فرمانداری های سطح استان به نسبت جمعیت، اثرپذیری و فاصله از واحد آلاینده، توزیع شده است. به […]

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان در دیدار با نماینده مردم شهرستان لنجان گفت: در سال گذشته ۱۱۶ میلیارد تومان و در ۶ ماهه اول سال‏جاری ۵۰۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی واحدهای صنعتی بین شهرداری ها، دهیاری ها و فرمانداری های سطح استان به نسبت جمعیت، اثرپذیری و فاصله از واحد آلاینده، توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، احمد رضا مدبرنیا، با بیان اینکه در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری رشد ۳۰ درصدی واریز عوارض ارزش افزوده به حساب شهرداری ها و دهیاری ها نسبت به مدت مشابه سال قبل را داشته ایم گفت: با اجرایی شدن سامانه مودیان و رشد وصولی در تمامی منابع مالیاتی سعی بر این است که در پایان هر ماه مبالغی به صورت افزایشی به حساب شهرداری ها و دهیاری ها واریز شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان با تاکید بر اهمیت ارائه تسهیلات در مناطق کمتر توسعه یافته گفت: وجوه واریزی عوارض ارزش افزوده به حساب شهرداری ها به نسبت ۵ تا ۱۵ درصد کلان شهرها بر اساس شاخص جمعیت است و این در حالی است که در شهرستان های کوچک بر اساس شاخص کمتر توسعه یافتگی و جمعیت این نسبت تا ۷۰ درصد افزایش می یابد و خدمت رسانی شهرستان های کوچک در برخی موارد و در زمان های مختلف بیشتر مورد توجه می باشد.

مدبرنیا ، با اشاره به ضرورت شناسایی منابع دیگر درآمدی بیا ن داشت: ۹۰ درصد عوارض آلایندگی استان اختصاص به ۱۳ واحد صنعتی دارد که ۷۰ درصد آن در منطقه لنجانات قرار گرفته است.

مدیرکل امور مالیاتی استان همچنین اجرای طرح نشان دار کردن مالیات در راستای مشارکت مردم در اقتصاد کشور و تخصیص مالیات های پرداختی به پروژه های استانی و تکمیل این پروژه ها عنوان کرد و گفت: طرح نشان دار کردن مالیات پاسخ موثر و عملیاتی به یکی از مطالبات مهم مودیان در خصوص اعلام محل هزینه کرد و مصرف درآمدهای مالیاتی است.

در این دیدار نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و خدمات اداره کل امور مالیاتی استان اصفهان بالاخص در خصوص افتتاح ساختمان جدید اداره امور مالیاتی شهرستان فولادشهر در راستای ارائه مطلوب خدمات مالیاتی به مودیان اظهار داشت: یکی از مشکلات عمده لنجان اثرپذیری از واحدهای آلاینده است و با توجه به عظیم بودن میزان آلایندگی در این شهرستان، کاهش آلایندگی و ایجاد تمهیدات در این منطقه می بایست مورد توجه قرار گیرد.

فولادی با اشاره به ظرفیت اعتباری استان بیان کرد: سرمایه گذاری و هزینه کردن  اعتبارات استان در خود استان دارای اهمیت است.