۱۰درصد درآمد انرژی خورشیدی متعلق به شهرداری است   سی‌وپنجمین برنامه «به احترام مردم اصفهان» با محوریت تحقق تولید ۱۰ درصد از برق مصرفی شهرداری اصفهان از طریق انرژی خورشیدی در محل تالار هنر برگزار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، در این آیین مدیرعامل شرکت برق شهرستان اصفهان بیان کرد: اقدامات شهرداری در […]

۱۰درصد درآمد انرژی خورشیدی متعلق به شهرداری است

  سی‌وپنجمین برنامه «به احترام مردم اصفهان» با محوریت تحقق تولید ۱۰ درصد از برق مصرفی شهرداری اصفهان از طریق انرژی خورشیدی در محل تالار هنر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، در این آیین مدیرعامل شرکت برق شهرستان اصفهان بیان کرد: اقدامات شهرداری در تأمین برق مصرفی خود از انرژی خورشیدی، حرکتی در راستای توسعه پایدار است، اقدام مهمی که کمتر در کشور مورد توجه واقع شده است، اما شهرداری اصفهان گام مؤثری در این زمینه برداشته شده است.

 مهرداد دادخواه افزود: اگر شهر توسعه داده شود، اما انرژی آن تأمین نشود، آن توسعه مفهومی ندارد، اما شهرداری اصفهان در کنار توسعه شهر به این مهم توجه کرده و اقدامات ارزشمندی در این حوزه همچون روشنایی پارک‌ها و معابر، آب نما و ساختمان‌ها در شهر انجام داده است که به‌عنوان الگو در سطح کشور مطرح است.

مدیرعامل شرکت برق شهرستان اصفهان اعلام کرد: ۱۰ تا ۱۵ هزار مگاوات ناترازی تولید و مصرف داریم که در سطح جهان در بخش تولید کنندگان رتبه سیزدهم و چهاردهم ظرفیت منصوبه را دارا هستیم و در منطقه آسیا نیز رتبه سوم را داریم.

دادخواه تصریح کرد: سال گذشته پیک بار کشور در روز بیستم مرداد، ۷۳ هزار مگاوات بود، اما با افزایش دما و گنبد حرارتی پیش‌بینی می‌شود که امروز یکی از روزهای پرمصرف برق در کشور با ۷۹ هزار مگاوات مصرف باشد.

دادخواه اظهار داشت: مدیریت شهر ظرفیت‌هایی را برای توسعه انرژی خورشیدی در پروانه ساختمانی با ارائه تسهیلاتی پیش‌بینی کرده است.

مدیرعامل شرکت برق شهرستان اصفهان عنوان کرد: شهرداری اصفهان خود در مسیر انرژی پاک قدم گذاشت و هم‌اکنون ۱۰ درصد مصرف خود را از این انرژی خورشیدی تولید می‌کند که بر اساس برنامه به ۲۰ درصد خواهد رساند.

دادخواه ابراز داشت: ۱۰درصد درآمد انرژی خورشیدی متعلق به شهرداری است که ورود به این حوزه می‌تواند برای شهرداری درآمد پایدار ایجاد کند، مدیریت شهر ظرفیت‌هایی را برای توسعه انرژی خورشیدی در پروانه ساختمانی با ارائه تسهیلاتی پیش‌بینی کرده که از جمله این اقدامات حرکت در مسیر تحقق شهر خورشیدی است.

مدیرعامل شرکت برق شهرستان اصفهان توضیح داد: مدیریت شهر اصفهان در هر سطح تولید برق مصرفی خود از انرژی خورشیدی که قرار داشته باشد، برای وزارت نیرو حائز اهمیت است. شهرداری اصفهان با این اقدام خوبی که داشته است، سال‌های آینده می‌تواند به مدیریت ناترازی تولید و مصرف برق کمک کند.