تشییع پیکر شهید حسین سامی مقام در سنندج مراسم بدرقه و تشییع پیکر مطهر شهید حسین سامی مقام، صبح امروز مورخه ۱۴٠۳/۵/۱٠ از میدان آزادی سنندج به میدان انقلاب با حضور مردم همیشه در صحنه کردستان برگزار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ پیکر مطهر شهید «حسین سامی‌مقام» زاده آبادان که […]

تشییع پیکر شهید حسین سامی مقام در سنندج

مراسم بدرقه و تشییع پیکر مطهر شهید حسین سامی مقام، صبح امروز مورخه ۱۴٠۳/۵/۱٠ از میدان آزادی سنندج به میدان انقلاب با حضور مردم همیشه در صحنه کردستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ پیکر مطهر شهید «حسین سامی‌مقام» زاده آبادان که سال ۱۳۵۹ توسط گروهک‌های ضدانقلاب در کردستان اسیر و سپس به شهادت رسید؛ امروز چهارشنبه با حضور پرشور مردم غیور این استان در سنندج تشییع شد.
شهید سامی مقام یکی از اسطوره‌های مبارزه با دشمنان ایران اسلامی، است که پیکر مطهرش بعد از ۴۴ سال تفحص و از روی کارت شناسایی جای مانده، شناسایی شد.
شهید سامی مقام، اول فروردین سال ۵۹ در جریان نجات فرمانده دیگر ارتش اسلام، به نام شهید نصرت زاد تلاش کرد که او را از بند رها کند.
این شهید والامقام و تعدادی از همرزمانش به دام دشمن می‌افتند و اسیر می‌شوند تا ۱۴ مرداد ۵۹، درست یک ماه و نیم قبل از آغاز جنگ تحمیلی به شهادت می‌رسد.پیکر این شهید والا مقام پس از مراسم تشییع به تهران منتقل شد.