معاون اول رئیس‌جمهور بیان کرد: تمام وزرای دولت موظف هستند تا یک بسته و برنامه مشخص از نحوه تأمین منابع و زمین مورد نیاز برای خانه دار شدن کارکنان وزارتخانه خود ارائه دهند. علاوه بر این تفویض اختیار مناسب به استانداران داده شود تا بتوانند روند ساخت مسکن را خصوصا در شهر‌های کوچکتر تسریع کنند.به […]

معاون اول رئیس‌جمهور بیان کرد: تمام وزرای دولت موظف هستند تا یک بسته و برنامه مشخص از نحوه تأمین منابع و زمین مورد نیاز برای خانه دار شدن کارکنان وزارتخانه خود ارائه دهند. علاوه بر این تفویض اختیار مناسب به استانداران داده شود تا بتوانند روند ساخت مسکن را خصوصا در شهر‌های کوچکتر تسریع کنند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی نیز در این جلسه با اشاره به برنامه‌های این وزارتخانه در راستای آغاز طرح نهضت ملی مسکن تأکید کرد: در کل کشور یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است و همچنین برای یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی زمین اختصاص یافته و ساخت و ساز این واحد‌ها آغاز شده که ظرف مدت زمان کوتاهی نیز با کمک دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف برای سه میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن، زمین اختصاص خواهد یافت.
وی همچنین با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی زمین مورد نیاز برای ساخت بخشی از واحد‌های مسکونی را تحویل داده و این واحد‌ها در حال ساخت هستند، گفت: استانداری‌ها در هر استان می‌بایست پس از بررسی‌های لازم زمین مورد نیاز متقاضیان برای ساخت و ساز را تأمین کنند.