اتهامات واهی یا هربهانه دیگری می تواند باعث شود تا از آسمان برایتان بلا نازل شود بلایی از آن سوی مرزها به یک جرم به نام ایرانی بودن…به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان۳۰ ایرانی به اتهام دور زدن تحریم ها در بند آمریکا هستند. حکایت طولانی است از خانواده‌ای […]

اتهامات واهی یا هربهانه دیگری می تواند باعث شود تا از آسمان برایتان بلا نازل شود بلایی از آن سوی مرزها به یک جرم به نام ایرانی بودن…
به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان
۳۰ ایرانی به اتهام دور زدن تحریم ها در بند آمریکا هستند. حکایت طولانی است از خانواده‌ای که  تنها به خاطر مشارکت در امور خیریه محکوم به دور زدن تحریم‌ها شدند تا فردی که قصد داشت برای ادامه زندگی به خارج از کشور برود در نهایت به جرم واهی خرید تسلیحات به صورت غیابی در دادگاه به پنج سال زندان محکوم شود.

زندانیانی که نه شرایط  حتی معمولی دارند و نه حتی از ابتدایی ترین حقوق انسانی برخوردارند. برای مثال بر اساس گزارش‌ها یکی از این زندانیان به دلیل ضربه چاقویی که در زندان به پهلویش وارد شده است در شرایط وخیمی به سر می‌برد.

 
حالا سوال اصلی اینجاست که باید به که شکایت برد؟ جواب این است که خدا عالم است و سوال دیگر اینجاست که نهادهای درونی کشور ما مثل دولت، مجلس و قوه قضائیه تا چه میزان در این زمینه فعالیت داشته اند؟

همین چند روز پیش بود که ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه گفته بود که در بحث تبادل زندانیان مذاکره مستقیمی با دولت آمریکا و هیچ موضوع دیگری اعم از هسته‌ای و غیر هسته‌ایی نداریم و گفت‌وگوها از طریق واسطه از جمله انریکه مورا انجام می‌شود.

در مورد زندانیان موضع ما مشخص است انتظار داریم دولت آمریکا شهروندان ایرانی که صرفا به اتهام داشتن نقش در دور زدن تحریم‌های آمریکا بازداشت کرده بدون قید و شرط آزاد کند.