هدایت، غربالگری و ساماندهی ۵۵۰ متکدی از ابتدای امسالمدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان از هدایت، غربالگری و ساماندهی ۵۵۰ نفر متکدی از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون خبر داد و گفت: ۱۵۰ نفر از این متکدیان کودک بوده اند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، روح الله ابوطالبی مدیرکل پیشگیری و رفع […]

هدایت، غربالگری و ساماندهی ۵۵۰ متکدی از ابتدای امسال
مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان از هدایت، غربالگری و ساماندهی ۵۵۰ نفر متکدی از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون خبر داد و گفت: ۱۵۰ نفر از این متکدیان کودک بوده اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، روح الله ابوطالبی مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: سال گذشته پس از اجرای عملیات رصد و شناسایی‌، سه باند تگدی‌گری در سه نوبت شناسایی شدند، به نحوی که تنها در یکی از این مخفیگاه‌ها در شرق اصفهان حدود ۱۰۰ نفر شامل مرد، زن و کودک حضور داشتند که با هماهنگی‌های صورت گرفته و دستورات قضایی از طریق اداره کل اتباع، از مرز ایران خارج شدند.

او هدایت، غربالگری و ساماندهی ۵۵۰ نفر متکدی از ابتدای سال تاکنون را از دیگر اقدامات مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان دانست و افزود: ۱۵۰ نفر از این متکدیان کودک بوده اند.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با تأکید بر اینکه کودکان متکدی اغلب توسط سرشبکه‌ها به کار گرفته می‌شوند، اظهار کرد: این کودکان با فشار خانواده‌های خود در اختیار سردسته این گروه‌ها قرار گرفته و به تکدی گری گماشته می‌شوند تا از این طریق با سوءاستفاده از احساسات و عواطف مردم طی چند ساعت درآمدهای میلیونی کسب کنند.

او با اظهار تاسف از اینکه حضور اتباع کشورهای همسایه در میان متکدیان شهر اصفهان کاملاْ مشهود است، گفت: بیش از ۹۰ درصد افراد متکدی از اتباع کشورهای اطراف هستند.

ابوطالبی، معتادین را گروه دیگری از متکدیان در شهر دانست و افزود: این گروه نیز با سوءاستفاده از احساسات مردم به کسب درآمد کاذب و تهیه مواد مخدر اقدام می‌کنند.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه طبق قانون، ۱۳ دستگاه متولی ساماندهی متکدیان هستند، اظهار کرد: شهرداری طبق وظایف محوله، اقدامات بسیار زیادی را در این زمینه انجام می‌دهد اما باید این نکته را در نظر گرفت که تا زمانی که ۱۳ دستگاه متولی در کنار هم و در راستای یک هدف مشترک به انجام وظایف قانونی خود عمل نکنند، شاهد ساماندهی متکدیان و کاهش قابل توجه تکدی گری نخواهیم بود.