نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان تقویت روحیه معنویت و اخلاق مداری در بین دانشجویان بسیجی را امری ضروری دانست و گفت: دانشجویان بسیجی در مطالبه‌گری خود انصاف را رعایت کنند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی ظهر امروز در دیدار با مسئول و اعضای بسیج دانشجویی استان […]

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان تقویت روحیه معنویت و اخلاق مداری در بین دانشجویان بسیجی را امری ضروری دانست و گفت: دانشجویان بسیجی در مطالبه‌گری خود انصاف را رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی ظهر امروز در دیدار با مسئول و اعضای بسیج دانشجویی استان کردستان که در دفتر نماینده ولی‌فقیه انجام شد، اظهار داشت:امیدواریم بتوانیم از این فرصت ماه مبارک رمضان نهایت بهره را ببریم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه بسیجی بودن بدون معنویت فایده‌ای ندارد،خطاب به دانشجویان تصریح کرد: سعی شود در هر هفته و در طول ماه، حداقل یک مطلب اخلاقی را بخوانیم چراکه جامعه امروز ما به مسائل و رفتار اخلاقی نیازمند است.
وی با بیان اینکه بسیجیان در دانشگاه باید از همه عالم‌تر، درس‌خوان‌تر و دانشمندتر باشند، افزود: دانشجو با هویت دانشجویی مشخص بوده و می‌طلبد که رسالت خود را به نحو احسن انجام دهد.
حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی از بسیج علاوه‌ بر نهاد انقلابی و خدمتگزار مردم، به‌عنوان یک رکن در دانشگاه نام برد و تأکید کرد: بسیج دانشجویی در دانشگاه باید در دسترس و برای دانشجویان وقت بگذارد و از کرسی که در اختیار داشته، مشکلات و نقاط ضعف را بررسی کند.
وی تأکید کرد: نباید فاصله‌ای بین بسیج دانشجویی و مسئولان دانشگاه و بسیج اساتید در استان کردستان باشد، بلکه باید ارتباطات تنگاتنگ‌ باشد.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان در پاسخ به دغدغه یکی از دانشجویان، «راه، بهداشت و آموزش» را سه مشکل عمده ناحیه منفصل شهری نایسر خواند و اعلام کرد: این دغدغه‌های مردم حواشی شهر در حال پیگیری بوده و بازدیدهای میدانی بنده از دیگر نواحی منفصل شهری و روستاهای استان به منظور پیگیری مشکلات مردم همواره ادامه و در دستور کار است.
وی با اشاره به اینکه باید در سال جدید، کار جدید کنیم، خطاب به مسئولان و دانشجویان بسیجی استان ابراز داشت: اردوهای راهیان نور جزو رویش‌های انقلاب بوده و باید همواره ادامه داشته باشد اما برای تحقق شعار سال دنبال ابتکارات و ارائه راهکار باشیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان مطالبه‌گری مشکلات مردم از مسئولان با رعایت انصاف را اقدامی قابل تقدیر عنوان و یادآور شد: گاهی اوقات انسان باید خودش را مطالبه‌گری کند نه اینکه متناسب با شرایط و منافع خود و هر چیزی که دلش بخواهد.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی با اعلام آمادگی برای تداوم‌ جلسات به صورت ماهانه و فصلی با دانشجویان بسیجی کردستان یادآور شد: هیچ مشکلی برای برگزاری جلسه و شنیدن دردل‌های جوانان نداریم.

معصومه ذالفقاری، نگاه‌های غیرمتعارف و تشریفاتی در تهیه جهیزیه نوعروسان کردستانی برداشته شود

معصومه ذوالفقاری، مسئول بسیج دانشجویی در امور خواهران کردستان نیز در این جلسه با بیان اینکه خواهران بسیجی با تعامل خوب و همکاری سازنده سازمانی فعالیت‌های مختلفی در راستای اجرای برنامه‌های ابلاغی اجرا می‌کنند، اظهار داشت: هسته‌های محله‌محور که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بوده، از دوسال گذشته به صورت ویژه در بسیج دانشجویی کردستان تشکیل شده و پیگیر امورات هستیم.
وی از راه‌اندازی مرکز مطالعات زنان و خانواده در بسیج دانشجویی کردستان خبر داد و افزود: این اقدام به منظور راهنمایی دختران بسیجی برای پویاتر شدن هسته‌های محله‌محور در سطح استان بوده و فعالیت در حوزه‌های مختلف پژوهشی، عملیات‌های جهادی و مطالبه‌گری و گفتمان‌سازی در حال اجراست.
مسئول بسیج دانشجویی در امور خواهران استان کردستان از آسیب‌شناسی، احصا و اولویت‌بندی مشکلات توسط مرکز مطالعات زنان و خانواده در استان خبر داد و تصریح کرد: مسائل و مشکلات هر شهرستان متناسب با شرایط بومی آن محل، پیگیری خواهد شد.
وی از تلاش برای افزایش نرخ جمعیت در جامعه، جلوگیری از تغییر باورهای نسل جوان، عادت‌های غلط و چشم‌ و هم‌چشمی در تهیه جهیزیه نوعروسان، شغل و مدرک‌گرایی متناسب با شرایط هر شهرستان استان خبر داد و گفت: فرهنگ ازدواج آسان جزو برنامه‌های اولویت‌دار بوده که به صورت ویژه دنبال خواهیم کرد.
ذوالفقاری با بیان اینکه متأسفانه دشمن تزلزل بنیان خانواده‌ را مورد هدف قرار داده است، عنوان کرد: ترویج سبک زندگی اسلامی در میان مردم به ویژه خواهران دانشجو، جلوگیری از کمرنگ شدن نشاط و شادی در جامعه و جهاد تبییندر حال انجام بوده و برنامه‌های مختلفی در این حوزه داریم.
مسئول بسیج دانشجویی در امور خواهران کردستان بر ضرورت روشنگری در مقابل جنگ نرم دشمن در فضای مجازی و بازگو کردن دستاوردهای انقلاب در قالب کارگاه‌های مختلف در استان خبر داد و تأکید کرد: پیشنهاد می‌شود در صورت امکان این جلسات تشکل‌های دانشجویی ماهانه و یا به صورت فصلی برگزار شود.

در این نشست صمیمانه، مسئولان پایگاههای بسیج دانشجویی و دانشجویان بسیجی استان کردستان نیز به بیان دغدغه، پیشنهادات و دیدگاه‌های خود در زمینه ها و مسائل مختلف پرداختند.

کویستان عبدالحکیمی/ کردستان