مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان با اشاره به ارائه ۳۰ خدمت از طریق پایانه صفه به مسافران و شهروندان گفت: ۱۰۴ هزار و ۸۱۳ مسافر از طریق این پایانه، طی اردیبهشت‌ماه سال‌ جاری جابه‌جا شدند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، ابوالفضل توکلی با اشاره به اینکه پایانه‌های مسافربری یکی از مهمترین زیرساخت‌های […]

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان با اشاره به ارائه ۳۰ خدمت از طریق پایانه صفه به مسافران و شهروندان گفت: ۱۰۴ هزار و ۸۱۳ مسافر از طریق این پایانه، طی اردیبهشت‌ماه سال‌ جاری جابه‌جا شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، ابوالفضل توکلی با اشاره به اینکه پایانه‌های مسافربری یکی از مهمترین زیرساخت‌های حیاتی شهرها و محل تلاقی حمل‌ونقل برون‌شهری است، اظهار کرد: امروزه پایانه‌ها در تعدیل و تنظیم ترافیک شهرها، ایجاد تمرکز و تشکل در ارائه خدمات برای انجام سفرهای بین شهری و نظارت و کنترل کیفیت خدمات شرکت‌های مسافربری نقش اساسی دارد.

وی با اشاره به اینکه در آستانه ۲۹ سالگی تأسیس پایانه مسافربری صفه واقع در جنوب شهر اصفهان هستیم، افزود: این پایانه یکی از پرترددترین پایانه‌های استان اصفهان است که شرکت‌های مسافربری بسیاری را در خود جای داده است.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان تصریح کرد: ترمینال صفه با مساحت ۴۵ هزار متر مربع، زیربنای ۱۲ هزار متر مربع و ۱۰ هزار متر مربع فضای سبز، خردادماه ۱۳۷۳ توسط رئیس‌جمهور وقت افتتاح شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ترمینال صفه اصفهان در آستانه ۲۹ سالگی تأسیس خود قرار دارد و از این پایانه‌ها به‌طور متوسط ماهانه حدود ۱۰۰ هزار نفر مسافر به مسافرت می‌روند.

توکلی اضافه کرد: پایانه صفه دارای ۱۵ شرکت مسافربری، چهار انبار شرکت، ۳۷ غرفه، یک جایگاه سوخت، یک هتل، رستوران، یک شهر بازی و اتاق مادر و کودک است.

وی با اشاره به اینکه در این پایانه حدود ۳۰ خدمت به مسافران و شهروندان ارائه می‌شود، گفت: ۱۳ هزار و ۳۴۷ سرویس اتوبوس و ۱۰۴ هزار و ۸۱۳ مسافر از طریق این پایانه طی اردیبهشت‌ماه سال جاری جابه‌جا شدند.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه پایانه مسافربری صفه دارای یک هتل به‌نام «همام» است، افزود: در راستای مسئولیت اجتماعی و تفریحی بخش خصوصی از جمله مجموعه شهربازی شهر عجایب و آزمایشگاه پویش صفه اصفهان با ارائه خدمات ویژه آزمایشگاهی به سراسر کشور با حدود ٨٠ نفر کادر متخصص و مجرب جوان اصفهانی انجام و جابه‌جایی نمونه‌های آزمایشگاهی توسط ناوگان حمل‌ونقل اتوبوس‌های برون‌شهری انجام می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت شهربازی شهر عجایب در پایانه مسافربری صفه گفت: این مجموعه از زمان شیوع کرونا تاکنون به مدت چهار سال تعطیل بود و فعالیت نداشت که پس از فروکش کردن شیوع کرونا دوباره راه‌اندازی و فعال شد.

توکلی افزود: این مجموعه شهربازی با مساحت بیش از ۳۷۰۰ متر مربع فضای سرپوشیده با ۵۰ دستگاه شهربازی، فعالیت خود را به‌طور رسمی با حضور بخش خصوصی آغاز کرده و از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۲۴:۰۰ با اجرای برنامه‌های متنوع و جنگ شادی آماده خدمت و پذیرای مسافران و شهروندان است.

وی دیگر خدمات ترمینال صفه را ساماندهی استراحتگاه رانندگان بانو اتوبوس سفرهای برون‌شهری برای نخستین بار دانست و گفت: افزایش جمعیت، به همراه گسترش کالبدی شهر اصفهان به‌عنوان یک شهر تاریخی، توریستی، همچنین وجود مراکز صنعتی در اطراف آن، سفرهای برون‌شهری را گسترش داده است و سفر با اتوبوس همچنان نسبت به حمل‌ونقل هوایی و ریلی برای مردم مقرون به‌صرفه‌تر و پرمخاطب‌تر است.