در سال ۱۴۰۱، رشد۴۴ درصدی وزن واردات گمرکات استان اصفهان مدیرکل گمرکات استان اصفهان در خصوص واردات کالااز طریق گمرکات استان اصفهان اظهار داشت: در سال گذشته ۱۶۶ هزار و ۴۳۶ تن کالا به ارزش ۷۶۱ میلیون و ۳۴۲ هزار دلار از طریق گمرکات استان اصفهان ترخیص گردیده است که در مقایسه با مدت مشابه […]

در سال ۱۴۰۱، رشد۴۴ درصدی وزن واردات گمرکات استان اصفهان

مدیرکل گمرکات استان اصفهان در خصوص واردات کالااز طریق گمرکات استان اصفهان اظهار داشت: در سال گذشته ۱۶۶ هزار و ۴۳۶ تن کالا به ارزش ۷۶۱ میلیون و ۳۴۲ هزار دلار از طریق گمرکات استان اصفهان ترخیص گردیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۴۴ درصد رشد و از حیث ارزش ۱۸ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، رسول کوهستانی پزوه اذعان داشت : طی این مدت تشریفات واردات از طریق گمرک اصفهان ۸۰ هزار تن و به ارزش ۴۷۶ میلیون و ۳۹۸ هزار دلار بوده که ۶۳ درصد از کل واردات گمرکات استان را به خود اختصاص داده است و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۱۶ و از لحاظ ارزش ۱۱ درصد رشد داشته است .
در ادامه تصریح کرد : در سال ۱۴۰۱ تشریفات واردات از طریق گمرک اختصاصی مجتمع فولاد مبارکه ۶۵ هزار تن و به ارزش ۲۵۵ میلیون دلار و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۶۲ و از لحاظ ارزش ۲۸ درصد رشد داشته است .
مدیرکل گمرکات استان اصفهان بیان داشت: در این مدت واردات گمرک اختصاصی ذوب آهن ۲۲ هزار تن و به ارزش ۳۰ میلیون دلار بوده است و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۲۳۰ درصد و از لحاظ ارزش ۷۱ درصد افزایش داشته است .
وی عمده کالاهای وارداتی گمرکات استان اصفهان را ماشین آلات خطوط تولید،اجزا و قطعات و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی برشمرد و بیان داشت: در سال۱۴۰۱ ؛ ۱۹۴ میلیون دلار ماشین آلات و دستگاه های مکانیکی باسهم ۲۵ درصد ، ۱۱۵ میلیون دلار ماشین آلات برقی با سهم ۱۵ درصد ، ۱۱۴ میلیون دلار چدن و آهن و فولاد با سهم ۱۵ درصد ،الیاف سنتینک ۱۹ میلیون دلار با سهم ۳ درصد و مواد پلاستیکی ۱۸ میلیون دلار با سهم ۲ از طریق گمرکات استان اصفهان درصد ترخیص گردیده است .
مدیرکل گمرکات استان اصفهان درخصوص مهمترین کشورهای مبدا واردات به گمرکات استان اصفهان تصریح کرد: طی این مدت امارات متحده عربی ۱۸۲ میلیون دلار با ۱۵ درصد رشد ، چین ۱۱۹ میلیون دلار با۲۵ درصدکاهش، ترکیه ۱۱۷ میلیون دلار با ۱۰ درصد رشد ، کره جنوبی ۵۱ میلیون دلار با۷۵ درصد رشد و آلمان ۴۳ میلیون دلار با ۵۶ درصد کاهش ، مبدا واردات کالا به مقصد گمرکات استان اصفهان بوده اند.
وی میزان درآمد گمرکات استان اصفهان را ۲۹ هزار و ۷۲۶ میلیارد ریال برشمرد و اظهار داشت : در سال ۱۴۰۱ درآمد گمرکات استان اصفهان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲۶ درصد رشد داشته است .