‍ تاکید بر ارتقای کیفیت آموزش و پرورش در استان کردستان نماینده شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در دیدار با وزیر آموزش و پرورش بر ارتقای کیفیت آموزش و پرورش در استان کردستان تاکید کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ دکتر سالار مرادی نماینده مردم شریف شهرستان های سنندج، دیواندره و […]

‍ تاکید بر ارتقای کیفیت آموزش و پرورش در استان کردستان

نماینده شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در دیدار با وزیر آموزش و پرورش بر ارتقای کیفیت آموزش و پرورش در استان کردستان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ دکتر سالار مرادی نماینده مردم شریف شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در این نشست به بررسی چالش‌های موجود در نظام آموزشی در سطح استان کردستان پرداخت و اظهار داشت:رفع کمبودهای زیرساختی، بهبود وضعیت معیشتی فرهنگیان و تسهیل فرآیند استخدام یکی از مطالبات به حق مردم کردستان است.
وی در ادامه این دیدار گفت:کمبود امکانات و تجهیزات آموزشی در مناطق محروم و روستایی استان کردستان، به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی است که  این امر نشان از ضرورت توجه بیشتر به مناطق کم‌برخوردار و ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی برای تمامی دانش‌آموزان کردستانی است.

نماینده شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در ادامه با بیان اینکه وضعیت معیشتی فرهنگیان یکی از دیگر از مشکلات فرهنگیان است، تصریح کرد:بهبود وضعیت معیشتی و رفاهی فرهنگیان، به عنوان یکی از عوامل موثر بر کیفیت آموزش کشور است که پرداخت مطالبات معوقه، اجرای طرح‌های همسان‌سازی حقوق و افزایش انگیزه کاری فرهنگیان، از جمله مواردی است که باید در دستور کار قرار گیرد.
وی در ادامه گفت:پیچیدگی‌های فرآیند استخدام در آموزش و پرورش و به ویژه در مراحل مصاحبه و گزینش، از دیگر چالش‌ها در سطح استان است که تسهیل این فرآیند و شفاف‌سازی ضوابط استخدامی، می‌تواند به جذب نیروهای متخصص و متعهد کمک شایانی کند.
همچنین وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت:این دیدار نشان از اهمیت و توجه به مسائل آموزشی در سطح کلان و استانی دارد و همچنین، بیانگر تعهد  در جهت رفع مشکلات موجود و بهبود کیفیت آموزش در کشور و به ویژه استان کردستان است.