تحول در کسب‌وکارها با فراگیری هوش مصنوعی هوش مصنوعی در حال فراگیر شدن است و این برهه از تاریخ بشریت را می‌توان مرحله گذار به دنیای جدیدی دانست که در آن کسب‌وکارها به کمک هوش مصنوعی از سوددهی بیشتر و ارائه محصولات باکیفیت‌تری همراه با تیراژ بالاتر برخوردار می‌شوند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید […]

تحول در کسب‌وکارها با فراگیری هوش مصنوعی

هوش مصنوعی در حال فراگیر شدن است و این برهه از تاریخ بشریت را می‌توان مرحله گذار به دنیای جدیدی دانست که در آن کسب‌وکارها به کمک هوش مصنوعی از سوددهی بیشتر و ارائه محصولات باکیفیت‌تری همراه با تیراژ بالاتر برخوردار می‌شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران؛ همواره پیشرفت‌های علمی بشریت موجب تحول در زندگی او بوده است و این تحولات همواره در نسل‌های مختلف بشری دیده می‌شود. زمانی کشف آتش سبب این تحول شده است، گاهی کشف آهن، گاهی ضرب سکه و گاهی اختراع رایانه.

اکنون بشریت در گذری تاریخی قرار گرفته است که با یکی دیگر از این تحولات روبروست و آن اختراع یا شاید به عبارت بهتر کشف هوش مصنوعی (AI) است. هوشی رایانه‌ای با ظرفیت تحلیل داده و ارائه خروجی به اقسام گوناگون با دقت، سرعت و سهولت کار بالا.

چند سالی است انسان از هوش مصنوعی در موارد خاص برای بهبود امکانات در دسترس خود استفاده می‌کند مانند استفاده در خودروهای خودران که این خودروها لحظه به لحظه بر اساس داده‌های وارد شده به مرکز رایانه خودرو از طریق دوربین‌ها و حسگرها، مسیری که باید خودرو طی کند را تشخیص داده و با محاسبه موانع و رعایت فاصله از آن‌ها و از سایر خودروهایی که در مسیر قرار دارند، سرعت خود را کنترل کرده و مسیر را به سمت مقصد طی می‌کند.

از سال گذشته ابزارهای دسترسی به هوش مصنوعی به صورت عمومی‌تر در جامعه در دسترس قرار گرفته‌اند و عموماً وبسایت‌هایی با پسوند .ai این کار را برعهده دارند. این وبسایت‌ها رابط ورودی و خروجی رایانه مرکزی هوش‌های مصنوعی هستند که بعد از دریافت اطلاعات و پردازش آن در رایانه مرکزی، خروجی مورد نظر را به کاربر ارائه می‌دهند.

قابلیت دریافت، تحلیل و پردازش و خروجی اطلاعات متعلق به هوش مصنوعی با دسترسی که این رایانه‌ها به دنیای اطلاعات مندرج در اینترنت دارند، سبب شده است کارایی بسیار زیادی در مشاغل و موارد مختلف داشته باشند.

پدیده‌های مختلف دارای طرفیت زمانی مورد استقبال مردم قرار گرفته و سبب تحول در زندگی و کسب‌وکار انسان‌ها می‌شوند که استفاده از آن قدرت رقابت‌پذیری افراد را از طریق پارامترهایی نظیر سهولت، سرعت و کیفیت ارتقا ببخشد که هوش مصنوعی از این ویژگی با قوت بالایی برخوردار است.

*انجام امور رایانه‌ای

یکی از اولین کاربردهای هوش مصنوعی که هم‌اکنون نیز حتی رایگان در دسترس مردم قرار گرفته است، پردازش‌های گرافیکی و رایانه‌ای است. به عنوان مثال پیش از این برای انجام یک پردازش گرافیکی بر روی عکس مانند روتوش آن و یا مثلاً تهیه یک کارت ویزیت، کاربر رایانه از طریق برنامه‌هایی نظیر فوتوشاپ زمان زیادی در حد گاهی چند ساعت را برای آن صرف می‌کرد. اما الان ابزار هوش مصنوعی در دسترس قرار گرفته است که کافی است برای آن با هر زبانی که خواستید تایپ کنید «یک کارت ویزیت برای تعمیرگاه خودرو با مشخصات زیر برایم تهیه کن. با توجه به کوهستانی بودن منطقه زندگی من این کارت ویزیت متناسب با این فضا تهیه شود.» و بعد از چند ثانیه کارت ویزیتی با همان ویژگی‌ها که مدنظر دارید به شما ارائه شود.

یا به عنوان مثال شما مسئول امنیت شبکه یک شرکت رایانه‌ای هستید. کافی است وظیفه چک کردن و نگهبانی کردن از تک تک پورت‌های ورودی شبکه خود را برای هوش مصنوعی تعریف کنید و پس از آن با خیال راحت بر روی صندلی راحتی خود لم داده و چایی نباتتان را میل کنید، هیچ تهدیدی شبکه شما را به خطر نخواهد انداخت چون این کار را به ابزاری سپردید که هم دقیق‌تر از خود شماست و هم در لحظه همه وروردی‌های شبکه شما را کنترل می‌کند و هر حمله و ورود ناشناسی را تشخیص داده، جلو آن را گرفته و آن را به شما اطلاع می‌دهد.

شاید شما یک خبرنگار باشید و بعد از حضور در جلسه‌ای چند ساعته نیاز داشته باشید صوت چند ساعته جلسه را به متن تبدیل کنید و دست نوشته‌های خود را وارد برنامه آفیس ورد کنید. این کار را نیز می‌توانید با ابزارهایی که برای این منظور به کمک هوش مصنوعی ارائه شده است انجام دهید. شما می‌توانید همزمان به کارهای دیگر خود برسید و چند دقیقه بعد برگردید و خروجی موردنظر خود را که متن تایپ شده جلسه خبری شماست دریافت کنید.

*معاملات بورس و رمزارز

یکی از مهمترین فاکتورهای موفقیت در معاملات بورس و همچنین معاملات رمزارزها، نشستن و نگاه کردن به نمودارهای مختلف معاملات سهام‌های مختلف ارائه شده و یا ارزهای دیجیتالی مختلف، تحلیل همزمان این نمودارها و رفتار(سرمایه‌گذاری، خرید و فروش) سایر فعالان بورسی با در نظر گرفتن ضریب اهمیت برخی از کاربران مهم‌تر، مشاهده نمودارهای تکنیکال و از این قبیل است.