نخست وزیر مجارستان روز شنبه در مصاحبه‌ای با انتقاد از رفتارهای رئیس جمهور اوکراین گفت اگر در دردسر افتادی و خواستار کمک هستی، درست رفتار کن. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان روز یکشنبه هشدار داد به محضی که اوکراین به ناتو بپیوندد، جنگ جهانی جدیدی بوجود خواهد آمد. […]

نخست وزیر مجارستان روز شنبه در مصاحبه‌ای با انتقاد از رفتارهای رئیس جمهور اوکراین گفت اگر در دردسر افتادی و خواستار کمک هستی، درست رفتار کن.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان روز یکشنبه هشدار داد به محضی که اوکراین به ناتو بپیوندد، جنگ جهانی جدیدی بوجود خواهد آمد.

وی که این سخنان را در جریان مصاحبه با یک شبکه رادیویی مطرح می‌کرد، گفت: «بایدمانع از پیوستن اوکراین به ناتو شده و می‌بایست این طرح لغو شود».

اوربان اضافه کرد: «کشورهای غربی خواستار آن هستند که جنگ روسیه و اوکراین برای مدت زمان طولانی ادامه یابد و در نتیجه دولت مجارستان باید آماده این واقعیت باشد که جنگ و تحریم‌ها به زودی پایان نخواهند یافت».

نخست وزیر مجارستان از رفتارهای ارتباطاتی «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین نیز انتقاد کرد و خطاب به وی گفت: «اگر در دردسر افتادی و خواستار کمک هستی پس درست رفتار کن».

پیشتر نیز «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس پس از نشست سران ناتو از زلنسکی به دلیل عدم قدردانی انتقاد کرد.

بن والاس در این زمینه گفت: «انگلیس فروشگاه تسلیحاتی که اوکراین به آن نیاز دارد نیست».

ولودمیر زلنسکی نیز در واکنش به سخنان بن والاس گفته بود: «من نمی‌فهمم موضوع چیست، ما از بریتانیا قدردانی کرده و این کشور شریک ماست اما شاید وزیر دفاع خواستار چیز به خصوصی است این امکان وجود دارد که هر صبح به دلیل کمک‌هایی که به اوکراین ارسال می‌کند تشکر کنم».

این موضوعات در حالی مطرح می‌شود که رسانه کشورهای غربی اعلام کردند که در دو هفته نخست از ضد حملات اوکراین، دست کم ۲۰ درصد از تسلیحاتی که کی‌یف به میدان نبرد ارسال کرده بود، نابود شده است.

در این گزارش به نقل از مقام‌های آمریکایی و اروپایی اشاره شده است: «در جریان دو هفته نخستی که ضد حمله سخت اوکراین آغاز شد، تا ۲۰ درصد از تسلیحاتی که کی‌یف به میدان نبرد ارسال کرده بود نابود شده است که در بین آنها، تعدادی زره پوش‌، تانک و نفربرهای کشورهای غربی نیز وجود داشته است».