توزیع عادلانه امکانات ورزشی؛ عامل سلامت و رشد جامعه آیین اختتامیه نخستین جشنواره خیران ورزش یار استان اصفهان با حضور جمعی از خیران، مدیران، مسئولان و چهره های ورزشی اصفهان در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران و به نقل از واحد توسعه ارتباطات اتاق بازرگانی، در این همایش ضمن […]

توزیع عادلانه امکانات ورزشی؛ عامل سلامت و رشد جامعه

آیین اختتامیه نخستین جشنواره خیران ورزش یار استان اصفهان با حضور جمعی از خیران، مدیران، مسئولان و چهره های ورزشی اصفهان در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران و به نقل از واحد توسعه ارتباطات اتاق بازرگانی، در این همایش ضمن تقدیر از خیران برجسته ورزش یار، گزارشی از پروژه های انجام شده ارائه و پروژه های در دست اقدام نیز جهت مشارکت خیران معرفی شد .

امیر کشانی، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به اینکه اثرات و نتایج برخی کارهای خیر سال های متمادی باقی می ماند و چندین نسل از آن بهره می برند، گفت: کارهای خیری که در حوزه ورزش انجام می شود ازاین دست اقدامات است که می تواند برای مدت زمان زیادی اثرات مثبت و مطلوبی برای مردم داشته باشد. این امکانات ورزشی می تواند زمینه ساز و ضامن سلامت و رشد جامعه باشد و از روی آوردن جوانان به سمت بزه و آسیب های اجتماعی پیش گیری کند.

وی در ادامه افزود: نکته ای که باید در اجرا و بهره برداری از پروژه های خیرساز ورزشی مدنظر داشت این است که تلاش کنیم امکانات ورزشی به صورت عادلانه در سطح شهر و استان توزیع شود و نگاه ویژه ای به مناطق کم برخوردار داشته باشیم. در همین کلان شهر اصفهان، مناطق و محلات محروم و کمتر برخورداری وجود دارند که تاکنون قهرمانان زیادی را در خود پرورش و تحویل جامعه ورزش داده اند. این در حالی است که این محلات و مناطق گاهی از ساده ترین امکانات تفریحی و ورزشی نیز محروم هستند.

 رسول کربکندی، مدیرعامل مجمع خیران ورزش یار استان اصفهان نیز به فعالیت های این مجمع در ده سال گذشته اشاره کرد و گفت: این خیریه نزدیک به یک دهه است که فعالیت می کند و مجمع خیران ورزش یار برای نخستین بار در کشور در اصفهان تشکیل شد. در این مدت نزدیک به ۱۲۰ پروژه از ۲۸۳ پروژه نیمه تمام ورزشی استان توسط خیران این مجمع تکمیل شده و به بهره برداری رسیده است .

 جواد محمدی، مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان نیز در این همایش گفت: مجمع خیران ورزش یار استان یکی از تشکل های فعال در حوزه ورزش است که از سال ۱۳۹۱ تاکنون توانسته اقدامات مؤثر و خوبی در راستای ارتقای ورزش همگانی و قهرمانی در استان انجام دهد. تاکنون پروژه های نیمه تمام زیادی در سراسر استان با کمک و همت خیران این مجمع به اتمام و بهره برداری رسیده است که از جمله آن میتوان تکمیل پروژه استخر سرپوشیده شهرستان چادگان اشاره کرد که پس از ۱۵ سال با کمک خیران به بهره برداری رسید.

وی در ادامه افزود: در مناطق محروم و شهرستان های استان تراکم استعدادهای ورزشی وجود دارد و این وظیفه ما است که به عنوان متولیان امر با کمک خیران، زمینه و زیرساخت پرورش استعدادها را فراهم کنیم چرا که اگر بستر مهیا باشد جوانان در مسیر پهلوانی و قهرمانی گام بر می دارند. استان پهناور اصفهان ظرفیت بالایی در عرصه ورزش قهرمانی دارد که گواه آن موفقیت ورزشکاران اصفهان در مسابقات اخیر آسیایی و پاراآسیایی بود. ورزشکاران اصفهانی موفق شدند به ترتیب در مسابقات آسیایی ۱۱ درصد و در مسابقات پاراآسیایی ۱۵ درصد از مدال های کسب شده اردوی اعزامی کشورمان را به خود اختصاص دهند. همین موضوع اهمیت توجه به آمایش سرزمین و ظرفیت های جمعیتی منطق های را نشان می دهد که باید در طراحی و اجرای پروژه های ورزشی و توزیع امکانات مد نظر گرفته شود. در واقع هدف ما نباید تنها راه اندازی پروژه باشد همانطور که در گذشته هم شاهد بوده ایم برخی پروژه ها بدون برنامه ریزی و مطالعه در مناطقی راه اندازی شده اند که فراتر از ظرفیت منطقه بوده است و اکنون بی استفاده باقیمانده است.