برگزاری دوره آموزشی تخصصی ویژه شاغلان صنایع‌دستی در کردستان معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از برگزاری دوره آموزش تخصصی شاغلان صنایع‌دستی با هدف توانمندسازی کارآفرینانه هنرمندان صنعتگر در استان خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ سعید نظری در این دوره آموزشی اظهار کرد: در این کارگاه آموزشی […]

برگزاری دوره آموزشی تخصصی ویژه شاغلان صنایع‌دستی در کردستان

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از برگزاری دوره آموزش تخصصی شاغلان صنایع‌دستی با هدف توانمندسازی کارآفرینانه هنرمندان صنعتگر در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ سعید نظری در این دوره آموزشی اظهار کرد: در این کارگاه آموزشی به مباحثی همچون آشنایی با مفاهیم برند و برندسازی، ثبت نشان تجاری و آشنایی با بسته‌بندی در صنایع‌دستی و سایر فعالیت‌های مربوطه ازجمله طراحی، فرم و ارگونومی و گرافیک به صورت اختصاصی پرداخته شد.
معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: برندسازی و بسته‌بندی از مهمترین عوامل تأثیرگذار در راستای ارتقاء محصولات صنایع‌دستی استان و هویت دادن به محصولات است.
او عنوان کرد: در این کارگاه آموزشی، حدود ۸۰ نفر از صنعتگران و علاقمندان صنایع‌دستی در رشته‌های مختلف همچون گلیم‌بافی،کلاش‌بافی،خراطی، ارغوان‌بافی، سفال و سرامیک و محصولات چرمی دست‌دوز حضوری فعال داشتند.
نظری یادآور شد:هدف از اجرای این همایش توانمندسازی کارآفرینانه و بروزرسانی دانش شاغلین صنایع‌‎دستی با هدف رشد و بهبود کسب و کار هنرمندان و صنعتگران هنرهای سنتی استان بود.
معاون صنایع‌دستی کردستان بیان کرد: امیدواریم با یک برنامه‌ریزی مستمر و با تشکیل این دوره‌ها و انجام آموزش‌های لازم برای شاغلان صنایع‌دستی، شاهد رشد بیش از پیش در حوزه تولید، کارآفرینی، بازاریابی و فروش صنایع‌دستی در استان باشیم.