مشاور استاندار و مدیر روابط عمومی استانداری اصفهان گفت: مسوولان ارشد استان در دولت مردمی سیزدهم بر ضرورت و اهمیت رُکن بنیادی روابط عمومی یعنی پاسخگویی تاکید دارند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، احمدرضا ضیایی روز سهشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه شورای […]
مشاور استاندار و مدیر روابط عمومی استانداری اصفهان گفت: مسوولان ارشد استان در دولت مردمی سیزدهم بر ضرورت و اهمیت رُکن بنیادی روابط عمومی یعنی پاسخگویی تاکید دارند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، احمدرضا ضیایی روز سهشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه شورای اطلاعرسانی استان اصفهان، وظیفه ذاتی و ویژگی مُحرز روابط عمومی حرفهای را پاسخگویی عنوان کرده است، افزود: این شورا بطور مکرر به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری تشکیل جلسه می دهد و در آن بر پاسخگویی دستگاههای اجرایی به رسانه ها تاکید میشود.
مدیر روابط عمومی و امور بینالملل استانداری اصفهان، تسریع در پاسخگویی را رُکن پایهای روابط عمومیها دانست و اظهار داشت: سازمانها با تکیه بر دانش روابط عمومی، موجب تنویر و تجلی افکار عمومی خواهند شد.
وی تاکید کرد: روابطعمومیها با بهرهمندی از سواد رسانهای میتوانند فرصتها و تهدیدهای یک سازمان را به موقع تشخیص دهند و آنها را به فرصت تبدیل کنند.
ضیایی با بیان اینکه افزایش سواد رسانهای یک روابط عمومی در واقع سرمایهگذاری برای آن سازمان و نهاد است، افزود: ضعف سواد رسانه ای روابط عمومی ها باعت میشود که فعالیتهای بخش روابط عمومی اَبتر و ناتمام بماند.
وی با اشاره به اینکه رویکردهای اثرگذار رسانه تا حد زیادی مسئولیتهای روابط عمومی را تحت تاثیر قرار میدهد، ادامه داد: روابطعمومیها با درک موثر از ظرفیت رسانهها و ایجاد کانالهای ارتباطی با آنها ظرفیت بزرگی را برای کار خود فراهم میکنند.
وی تصریح کرد: روابط عمومی حرفه ای و اخلاق مدار هرگز به نقل قول اخبار و وقایع بدون ذکر منبع مبادرت نمیکند زیرا اخبار سیاه و خاکستری، آفتی است که در صورت فراگیر شدن، صاحبان رسانه و متصدیان روابطعمومی را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث بروز پدیده شایعه می شود.
ضیایی با اشاره به گسترش ارتباطات و عرصه روابط عمومی دیجیتال، گفت: ایجاد درگاه جذاب و چند منظوره از طریق فضای مجازی، استفاده از ابزار جدید و اثرگذار برای تسریع و تسهیل در ارتباط با رسانه، دقت و سرعت در پوشش اخبار و اشاعه محتواهای خبری از طریق کانال ارتباطی، مطبوعات و فضای مجازی از مهمترین راهبردهای ارتباطی در عرصه روابطعمومی دیجیتال است.
وی، فقدان نگرش علمی، کارشناسی و حرفهای به این رشته، نداشتن قانون و ساختار، عدم حمایت لازم از سوی برخی از مدیران، کمبود نیروی انسانی متخصص، فقدان معیارهای علمی و تخصصی برای انتصاب مدیران و کارشناسان روابط عمومی و نداشتن ردیف اعتباری بویژه برای روابط عمومی دولتی را از عمده مشکلات این بخش برشمرد.
۲۷ اردیبهشت در تقویم رسمی کشور به روز ارتباطات و روابط عمومی نامگذاری شده است.
Monday, 28 October , 2024