در دولت بایدن هیچ تحریمی را علیه ایران کاهش نداده‌ایم مذاکره‌کننده ارشد آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه خبری بلومبرگ بار دیگر گفت که مذاکرات برجام در دستور کار دولت کشورش نیست. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ، رابرت مالی نماینده وزارت خارجه آمریکا در امور ایران گفته ایالات متحده فشار را بر چین برای […]

در دولت بایدن هیچ تحریمی را علیه ایران کاهش نداده‌ایم

مذاکره‌کننده ارشد آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه خبری بلومبرگ بار دیگر گفت که مذاکرات برجام در دستور کار دولت کشورش نیست.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ، رابرت مالی نماینده وزارت خارجه آمریکا در امور ایران گفته ایالات متحده فشار را بر چین برای توقف خرید نفت از ایران افزایش خواهد داد. 

مالی در گفت‌وگو با شبکه خبری بلومبرگ در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه آیا دولت «جو بایدن» مشکلی با افزایش  صادرات نفت ایران به چین ندارد گفت: «ما هیچکدام از تحریم‌هایمان به ویژه تحریم‌های مربوط به خرید نفت را علیه ایران کاهش نداده‌ایم.»

وی اضافه کرد: «ارقام بالا و پایین می‌شوند؛ ما رصد آنها را ادامه می‌‌دهیم تا گام‌هایی که لازم است را برای متوقف کردن صادرات نفت ایران و جلوگیری از خرید آن توسط کشورها برداریم.»

رابرت مالی در ادامه گفت: «تمرکز ما در حال حاضر روی چین است که تمرکز درستی است. چین، اصلی‌ترین مقصد صادرات نفت ایران است. با مقام‌های چین در تماس بوده‌ایم و تحریم طرف‌های دخیل در واردات نفت ایران را ادامه خواهیم داد.»

 مذاکره‌کننده ارشد آمریکا در ادامه با تأکید بر اینکه آمریکا افزایش صادرات نفت ایران به چین را نپذیرفته گفت: «همان‌طور که گفتم از زمانی که رئیس‌جمهور بایدن بر سر کار آمده هیچ‌کدام از تحریم‌ها، به ویژه تحریم‌های مربوط به صادرات نفت ایران را سست نکرده و کاهش نداده‌ایم.»

رابرت مالی تصریح کرد که دولت بایدن اقدامات بیشتری را برای متوقف کردن مبادلات نفتی ایران و چین در دستور کار قرار خواهد داد. 

او گفت: «ما همیشه اینکه چه کارهای بیشتری می‌توانیم انجام دهیم تا اطمینان پیدا کنیم کشورها متوجه شوند چگونه خودشان را در معرض تحریم‌های ما قرار می‌دهند  را بررسی می‌کنیم. گفت‌وگویی که با چینی‌ها داشتیم به چند ماه پیش برمی‌گردد. این گفت‌وگوها تشدید خواهند شد.»

وی اضافه کرد: «تماس‌های بیشتری با مقام‌های چین برقرار خواهیم کرد تا اطمینان حاصل کنیم آنها می‌فهمند چرا اینقدر برای ما مهم است که ایران نتواند نفتش را صادر کند.»