آمادگی کامل استان کردستان برای اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در جلسه کارگروه استانی طرح ملی کالابرگ الکترونیک در استان که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مسئولان بخش اقتصادی و فرمانداران شهرستان های استان برگزار شد، از اعلام آمادگی کامل استان برای اجرای طرح ملی کالابرگ […]
آمادگی کامل استان کردستان برای اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در جلسه کارگروه استانی طرح ملی کالابرگ الکترونیک در استان که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مسئولان بخش اقتصادی و فرمانداران شهرستان های استان برگزار شد، از اعلام آمادگی کامل استان برای اجرای طرح ملی کالابرگ الکترونیکی خبر داد و گفت: در راستای حمایت از سبد غذایی خانوارها و تأمین سلامت عمومی، امکان خرید اعتباری ۱۱ قلم کالای اساسی برای مشمولان این طرح فراهم شده است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ فرزاد پیشکاری ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، با بیان اینکه یارانهبگیران دهکهای درآمدی اول تا هفتم میتوانند از این اعتبار استفاده کنند چرا که میزان اعتبار تخصیص یافته برای دهکهای اول تا سوم ۵۰۰ هزار تومان و برای دهکهای چهارم تا هفتم ۳۵۰ هزار تومان به ازای هر فرد در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: برخلاف طرحهای قبلی، این دوره از کالابرگ الکترونیکی به صورت کاملاً رایگان اجرا میشود و افراد میتوانند بدون محدودیت، اعتبار خود را صرف خرید حداقل سه کالا یا ترکیبی از چندین کالا نمایند.
پیشکاری درخصوص نحوه استفاده از این اعتبار گفت:این مبلغ به کد ملی سرپرست خانوار تخصیص داده شده و خرید از طریق تمام کارتهای بانکی به نام سرپرست خانوار امکانپذیر است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان اینکه در راستای بهبود تغذیه و تأمین مواد غذایی مورد نیاز خانوارها، ۱۱ قلم کالای اساسی در این طرح لحاظ شده است که شامل، شیر کمچرب بطری، پنیر UF، ماست کمچرب، تخممرغ، گوشت مرغ، گوشت منجمد گوساله، ماکارونی، برنج، قند و شکر، حبوبات و روغن مایع میشود، تصریح کرد: مردم میتوانند متناسب با نیاز خود، مقدار کمتر یا بیشتری از این اقلام را تا سقف اعتبار تخصیصی خریداری کنند. همچنین در صورت اختلاف قیمت کالاهای انتخابی با قیمتهای مرجع، مابهالتفاوت آن توسط خریدار پرداخت میشود.
وی گفت: اجرای این طرح در دو دوره ۶۰ روزه خواهد بود و در پایان دوره اول، اعتبارات مصرف نشده خانوار ها ذخیره می گردد و در صورت مصرف نشدن اعتبار خانوار تا ۶۰ روز پس از شروع دوره دوم طرح، این اعتبار حذف خواهد شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان درخصوص نظارت بر اجرای این طرح، اظهار داشت: برای جلوگیری از سوءاستفادههای احتمالی، فروشگاههایی که مرتکب تخلفات زیر شوند، به عنوان متخلف شناسایی شده و ترمینال فروش آنها غیرفعال میشود.
پیشکاری با تأکید بر اهمیت این طرح خاطرنشان کرد: اجرای کالابرگ الکترونیکی با هدف تأمین امنیت غذایی و حمایت از معیشت خانوارهای نیازمند انجام شده است و این اقدام میتواند از بروز سوءتغذیه و کمبود ریزمغذیها در گروههای مختلف سنی جلوگیری کند و سلامت جامعه را ارتقاء داده و بهبود ببخشد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: از آنجایی که تأمین سبد غذایی خانوارها یکی از اولویتهای دولت است، این طرح میتواند تأثیر مستقیمی بر بهبود کیفیت زندگی شهروندان داشته باشد و امیدواریم با مشارکت گسترده مردم و اصناف، این طرح بهطور مؤثر اجرا شده و نتایج مثبتی را در ارتقای معیشت مردم به همراه داشته باشد.
به گفته مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان مجموع تعداد خانوارهای مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی در استان ۴۸۱ هزار و ۴۰۰ خانوار معادل یک میلیون و ۳۹۰ هزار نفر است که از این تعداد، ۲۵۰ هزار و ۲۶۰ خانوار جزء دهکهای اول تا سوم و ۲۳۱ هزار و ۱۵۰ خانوار جزء دهکهای چهارم تا هفتم هستند.
پیشکاری با بیان اینکه اعتبار کارت سرپرستان خانوار های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) شارژ شده و هم اکنون می توانند با مراجعه به فروشگاه های مختلف از این اعتبار استفاده نمایند، اظهار داشت: طی روز های آینده کارت اعتباری سرپرستان خانوار های دهک های بعدی نیز شارژ شده و اطلاع رسانی خواهد شد.
Monday, 3 March , 2025