حصه، گرکان و مصلی هدف اصلی اجرای پروژه‌های محله‌محور است زهرا نصیری سه محله کم‌برخوردار حصه، گرکان و مصلی در سال جاری هدف اصلی پروژه‌های محله ‌محور منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان است. مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان ، با بیان اینکه در این منطقه سه محله کم‌برخوردار از جمله حصه، گرکان و مصلی به عنوان […]

حصه، گرکان و مصلی هدف اصلی اجرای پروژه‌های محله‌محور است

زهرا نصیری

سه محله کم‌برخوردار حصه، گرکان و مصلی در سال جاری هدف اصلی پروژه‌های محله ‌محور منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان است.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان ، با بیان اینکه در این منطقه سه محله کم‌برخوردار از جمله حصه، گرکان و مصلی به عنوان محلات محور مشخص شده است، گفت: این محلات در سال جاری هدف اصلی پروژه‌های محله‌محوری است ؛ پروژه بزرگ احداث میدان عروج (شش راه) در مجاورت میدان حصه با مساحت ۱۰ هزار متر مربع از جمله پروژه‌های بزرگ این منطقه است.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، محمد صیرفی‌نژاد ، با اشاره به اینکه سال گذشته اقدامات خوبی برای ارتقای کیفی محله حصه انجام شده است، تاکید کرد: در این راستا بزرگترین پروژه شهری در مجاورت محله حصه شمالی گرفت و سال گذشته میدان شش ‌راه که فرسوده و از نقاط گلوگاهی شهر بود و معضلات اجتماعی متعددی داشت، با آزاد سازی ۱۰ هزار مترمربع زمین، با نام جدید میدان عروج و با هزینه ۳۳ میلیارد تومان تملک و ۲۷ میلیارد تومان در بخش اجرا، احداث شد.

وی گفت: احداث خیابان آیت‌الله رئیسی و میدان مدرس در مجاورت میدان عروج یکی دیگر از اقدامات در محله حصه است که با این اقدامات در این محله شاهد کاهش موضوعات ترافیکی و افزایش ایمنی عابران پیاده هستیم.

وی ادامه داد: پارک بزرگ محله حصه با وسعت ۲۶ هزار متر مربع در دستور کار این منطقه قرار دارد، همچنین امیدواریم این مجموعه اقدامات بتواند ارتقای کیفی خوبی را برای محله حصه ایجاد کند.

 محله گرکان  از محلات بسیار ضعیف منطقه ۱۰ اصفهان است

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با بیان اینکه محله گرکان یکی از محلات بسیار ضعیف این منطقه است، تصریح کرد: در این محله دو اقدام مهم شامل احداث خیابان گرکان از محله تا ورودی خیابان (بزرگراه فرودگاه) و فضای سبز ۵ هزارمتر مربعی در مجاورت خیابان و محله گرکان وکلنگ زنی احداث پارکینگ محله مصلی پس از ۲۰ سال بود. این پارکینگ با مساحت ۱۰۶۵ متر مربع و ۵۰۵۰ متر مربع زیربنا تاکنون بیش از ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

صیرفی‌نژاد گفت: عملیات اجرای این پروژه از فروردین سال جاری آغازو با توجه به عرض کم خیابان مصلی موجب سهولت دسترسی شهروندان به دارالشفای ام‌البنین و بهبود سرانه پارکینگ این منطقه می‌شود. این طرح با اعتباری بالغ‌بر ۵۸ میلیارد تومان و با ۲۵۰ جای پارک خودرو در مرحله اجرا قرار داد که امیدواریم تا پایان سال جاری یا اوایل سال آینده شاهد بهره‌برداری از این پروژه باشیم.

 وی ادامه داد: پروژه اتصال پل مهر به فرسان با هزینه۵  میلیارد تومان که سال گذشته آغاز شده بود، به‌زودی افتتاح خواهد شد، این پروژه مراحل پایانی خود را طی می‌کند و امیدواریم با این پروژه شاهد انتقال ترافیک از محور به فرسان باشیم و گام خوبی در راستای کاهش ترافیک این منطقه برداریم، البته احداث چند خیابان دیگر در محلات مختلف را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم.

احداث خیابان اطشاران در سال آینده

صیرفی نژاد، با بیان اینکه اعتبارات لازم برای احداث خیابان اطشاران در بودجه سال جاری با مبلغ بسیار خوبی پیش‌بینی شده است و به شهروندان قول می‌دهیم سال آینده تعریض و احداث باقی‌مانده خیابان ورودی اطشاران نیز انجام شود، گفت: هفته گذشته پیمانکار این پروژه انتخاب شد و در دهه فجر شاهد افتتاح این خیابان برای اهالی شهرک میلاد خواهیم بود همچنین احداث خیابان کوشش در محله خزایی یکی دیگر از این پروژه‌ها است.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با بیان اینکه اقدامات خوبی در حوزه فرهنگی در این منطقه انجام شده است افزود: با همکاری نهاد های فرهنگی و اجتماعی و پایگاه‌های بسیج و هیئت‌های مذهبی در دهه ولایت بیش از ۳۰ رویداد در نقاط مختلف این منطقه به‌ویژه در پارک‌ها در راستای افزایش شور و نشاط اجتماعی محلات انجام شد .

 وی با بیان اینکه طرح فانوس‌ها و چشمه‌های نورانی از جمله اقدامات فرهنگی این منطقه است، افزود: در این طرح زمین به‌صورت رایگان در اختیار فعالان فرهنگی قرار خواهد گرفت تا آن‌ها در اجرای طرح سهیم باشند.

وی با بیان اینکه منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با جمعیتی بالغ‌بر ۲۵۰ هزار نفر و ۱۷ محله یکی از بزرگترین مناطق پانزده‌گانه شهرداری این کلان‌شهر است، افزود: این دو عدد نشان‌دهنده گستردگی سطح محلات، سطح منطقه و سطح خدمات‌رسانی است و کمتر منطقه‌ای از مناطق پانزده‌گانه این کلان‌شهر با این حجم از گستردگی، تعداد محلات و تعداد مطالبات شهروندان روبه‌رو است.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه بودجه سال جاری این منطقه بالغ‌بر ۱,۱۰۰ میلیارد تومان است، گفت: این بودجه در قالب پروژه‌های جاری، عمرانی، خدماتی و فرهنگی و با اقداماتی در راستای توسعه محلات و ارتقای کیفی محلات و اداره شهر و خدمت به شهروندان هزینه خواهد شد.