وضعیت عملکردی محیط زیست استان قبل و بعد از انقلاب اسلامی مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان از افزایش بیش از ۲۰۰ هزار هکتاری مناطق حفاظت شده استان پس از انقلاب اسلامی خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ اقبال حمیدی با تبریک ۴۵ مین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت:مهمترین اقدام در […]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ اقبال حمیدی با تبریک ۴۵ مین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت:مهمترین اقدام در زمینه تحول محیط زیست کشور پس از انقلاب اسلامی، تصویب اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران می‌باشد. در حقیقت با اختصاص یک اصل از اصول قانون اساسی به امر حفاظت محیط زیست بر ضرورت اجرای مقررات مربوط به محیط زیست تأکید شده است. اقبال حمیدی بیان نمود:قبل از انقلاب تنها یک منطقه حفاظت شده در استان وجود داشت که با پیروزی انقلاب اسلامی به هشت منطقه افزایش یافته که با بیش از ۸۵ درصد بیشتر به ۲۰۷ هزار هکتار ارتقا پیدا کرده است.

وی در همین راستا افزود:پاسگاههای محیطبانی از دو باب به ۱۹ باب و تعداد محیط بان هشت برابر افزایش و پرسنل اداره کل از ۳۰ نفر به ۲۳۳ نفر ارتقا یافته است.

وی ادامه داد:ثبت تالاب زریبار در کنوانسیون بین المللی رامسر، احداث سایت تکثیرو پرورش قوچ و میش اصیل ارمنی و آهو برای اولین بار،احداث۶۰ منبع آبی برای حیات وحش، رشد ۱۰۰ درصدی و به روز تجهیزات اطفا حریق،رشد ۹۰۰ درصدی سلاح سازمانی،استفاده از تجهیزات به روز در حفاظت ازمناطق تحت مدیریت همچون پهباد،تلسکوپ، دوربین و بیسم دیجیتال به صورت ۱۰۰ درصدی و استقرار ۷ایستگاه پایش کیفی هوا در ۶شهر استان و اتصال آن به شبکه پایش سراسری کشور،پایش مانیتورینگ صنایع و تجهیز تمام بیمارستان های استان به بی خطر ساز و برچیدن دستگاههای زباله بیمارستانی از دیگر پیشرفت ها و رسالت سازمانی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان است در امر صیانت از انفال عمومی بوده است.

وی در پایان به شناسایی و تحقیق گسترده در خصوص ایجاد منطقه حفاظت شده برای گونه نادر و در معرض انقراض میش مرغ در استان اشاره کرد و تصریح کرد: با دانش علمی کارشناسان اداره کل و رصد شبانه روزی،خوشبختانه زیستگاهی مناسب در استان شناسایی و مقدمات شکار ممنوع آن در دست بررسی و پیگیری است.