۱۸ پروژه صنعتی در زنجیره فولاد کردستان در دست احداث است مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت:۱۸ پروژه صنعتی در زنجیره فولاد استان در حال احداث و ساخت و ساز است که بتدریج طی چند سال آینده به بهره برداری می رسند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ بختیار خلیقی اظهار […]

۱۸ پروژه صنعتی در زنجیره فولاد کردستان در دست احداث است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت:۱۸ پروژه صنعتی در زنجیره فولاد استان در حال احداث و ساخت و ساز است که بتدریج طی چند سال آینده به بهره برداری می رسند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ بختیار خلیقی اظهار داشت: تا پایان سال جاری واحد ۲.۵ میلیون تنی گندله سازی و کنسانتره سنگ آهن در بیجار به بهره برداری می رسد.
وی با بیان اینکه طراحی و برنامه ریزی در ارتباط با سرمایه گذاری ۲.۵ میلیون تنی سنگ آهن در منطقه چاردولی قروه انجام شده است، افزود: با تحقق این سرمایه گذاری برای بیش از هفت هزار نفر شغل ایجاد خواهد شد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد:عمده برنامه‌ریزی پیشرفت در حوزه اقتصادی استان بر روی زنجیره‌های ارزش به ویژه در حوزه فولاد شکل گرفته است.
خلیقی با اشاره به اینکه کردستان ظرفیت فراوانی در صنعت فولاد دارد، بیان کرد: با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های موجود در استان کردستان می تواند به عنوان یکی از قطب های صنعتی کشور در بخش تولید فولاد معرفی شود.
وی یادآور شد: در بخش معدن، صنعت و تجارت استان ظرفیت های ویژه ای دارد که باید با برنامه ریزی و پیگیری های مستمر از این ظرفیت ها به بهترین شکل ممکن در راستای تحقق شعار سال و توسعه استان بهره بگیریم.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: توسعه و اشتغالزایی استان یکی از اولویت های اداره کل صمت است و انتظار می رود با پیگیری ها و برنامه ریزی های لازم در تمامی حوزه ها به خصوص بخش معدن این امر محقق شود.