دکتر موحدی با سفر به شهرستان فلاورجان، با فرماندار این شهرستان دیدار و از شبکه دامپزشکی بازدید نمود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان؛ دکتر شهرام موحدی<<مدیرکل>> و همراهان صبح سه شنبه با حضور در محل فرمانداری شهرستان فلاورجان، با دکتر مهدی معینی<< فرماندار>> […]

دکتر موحدی با سفر به شهرستان فلاورجان، با فرماندار این شهرستان دیدار و از شبکه دامپزشکی بازدید نمود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان؛ دکتر شهرام موحدی<<مدیرکل>> و همراهان صبح سه شنبه با حضور در محل فرمانداری شهرستان فلاورجان، با دکتر مهدی معینی<< فرماندار>> دیدار و طی نشستی پیرامون موضوعات مختلف دامپزشکی به گفتگو پرداختند.

دکتر موحدی ابتدا از حمایت ها و همکاری های ارزنده مجموعه فرمانداران استان در راستای تحقق اهدف والای دامپزشکی تشکر و قدردانی و در ادامه اهم وظایف سازمان دامپزشکی کشور به عنوان یک دستگاه تخصصی در زمینه های تأمین بهداشت، سلامت و فراهم کردن رفاه دام، کنترل، پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دامی، تأمین و تضمین بهداشت و سلامت فرآورده‌های پروتئینی دامی، پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مشترک انسان و دام، فراهم کردن شرایط ورود به بازارهای جهانی، توسعه پایدار و سرمایه گذاری در بخش دام و… را به اختصار تشریح نمود.

وی گزارشی از عملکرد سالیانه دامپزشکی استان در حوزه های مختلف ارائه و تصریح کرد: سلامت مردم خط قرمز دامپزشکی است و علیرغم تمامی مشکلات با تمام توان در خط مقدم امر مهم پیشگیری و مقابله با بیماری های دامی و خطرناک مشترک بین انسان دام، بیماری های نو پدید و بازپدید، که همواره سلامت عمومی را تهدید می نماید، تلاش می نماییم.

دکتر موحدی به نقش دامپزشکی و مقررات بین المللی صادرات فرآورده های لبنی در سراسر جهان اشاره و تصریح کرد: در سال گذشته با نظارت کارشناسان دامپزشکی استان بیش از ۲۸ میلیون کیلوگرم انواع فرآورده ای که صدور گواهی بهداشتی آن منحصرا با سازمان دامپزشکی کشور است، از استان اصفهان به اقصی نقاط جهان صادر شده است که این میزان حدود ۳۰ میلیون دلار ارزآوری به همراه داشته است.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان رسالت دامپزشکی را صیانت از سلامت عمومی جامعه عنوان و در بخشی دیگر به عدم کمبود در تامین فرآورده های سالم و بهداشتی نظیر گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ و… به ویژه از زمان بروز و شیوع بیماری کووید۱۹ تا کنون اشاره و از زحمات تمامی مدافعان گمنام سلامت در حوزه دامپزشکی دولتی و بخش خصوصی، که علیرغم برقراری برخی محدودیت ها، ملزم به حضور در محل کار و اجرای نظارت ها بودند تشکر و قدردانی و برای همکاران عزیز حوزه دامپزشکی کشور که در راه سلامت مردم جان خویش را تقدیم نمودند، از درگاه خداوند متعال، طلب غفران الهی نمود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اکیپ های واکسیناسیون و متخصصین حوزه دامپزشکی خدمات شبانه روزی خود را در محل های مختلف نظیر چادرهای عشایر، دامداری ها، مرغداری ها، زنبورستان ها، مزارع پرورش آبزیان و… ارائه می دهند و در بیشتر مواقع می بایست از مسیرهای کوهستانی و سخت عبور کنند، خاطر نشان ساخت: خودروهای استیجاری نیاز ما را بر طرف نمی کند و ما به شدت نیازمند خودروهای عملیاتی در سطح شهرستان های استان پهناور اصفهان می باشیم.

مدیرکل دامپزشکی استان در پایان کاهش بروز بیماری های دامی و مشترک طی سال های اخیر را دستاوردی ارزنده برای حوزه دامپزشکی عنوان و به طرح ها و پروژه های در دست اقدام حوزه دامپزشکی استان اشاره و خاطر نشان کرد: در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، تمام تلاش خویش را به کار گرفته ایم تا بتوانیم ضمن حمایت حداکثری از تولیدکنندگان به ویژه تولید فرآورده های خام دامی سالم و بهداشتی، زمینه توسعه اقتصاد و صیانت از سرمایه های ملی را بیش از پیش فراهم نماییم.

سپس دکتر پژمان تاجی سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان گزارشی مختصر از عملکرد این شبکه در حوزه خدمت رسانی ارائه و با اشاره به برخی مشکلات نظیر نیاز به خودروی عملیاتی، تعمیرات اساسی ساختمان شبکه و… حمایت بیشتر فرماندار و سایر مسئولین شهرستان در راستای تحقق اهداف دامپزشکی را خواستار شد.

دکتر مهدی معینی فرماندار شهرستان فلاورجان ضمن خیرمقدم گویی به مدیرکل دامپزشکی استان به شهرستان شهدای خط شکن، با بیان اینکه سلامت مردم متأثر از سلامت غذایی است و دامپزشکی همواره در این جهت در حال خدمت رسانی است، افزود: بدون شک کوچکترین غفلت در این حوزه می تواند جامعه را دچار التهاب کند.

فرماندار شهرستان فلاورجان به مبحث امنیت در سطح جامعه نیز اشاره و نقش دامپزشکی در بحث امنیت غذایی را بسیار مهم و تاثیرگذار قلمداد نمود.

دکتر معینی به بازدید سر زده از شبکه دامپزشکی شهرستان اشاره و ضمن خداقوت به دکتر تاجی و همکاران زیر مجموعه اظهار نمود: با توجه به بررسی به عمل آمده و وجود گستردگی فعالیت ها در این حوزه، کارکنان این شبکه با انرژی مضاعف در مسیر صیانت از سرمایه های دامی کشور و بهداشت و سلامت در جامعه تلاش می کنند.

فرماندار شهرستان فلاورجان در پایان با توجه به قطب بودن این شهرستان در زمینه کشاورزی و دامپروری، قول مساعدت در جهت رفع برخی مشکلات پیش روری اهداف دامپزشکی شهرستان را ابراز نموده و خاطر نشان کرد: از آنجایی که دامپزشکی از دستگاه های خدمات رسان به قشر زحمت کش جامعه می باشد، تمام تلاش و همکاری خود را با این دستگاه جهت پویایی و رشد تولیدات دامی شهرستان به کار خواهد گرفت.

مدیرکل دامپزشکی استان پس از این دیدار و گفتگو در جمع همکاران شبکه دامپزشکی شهرستان فلاورجان حضور یافت و طی یک نشست صمیمانه با آنان به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

بیان مسائل و مشکلات حوزه کاری از سوی کارکنان این شبکه و پاسخگویی مدیرکل دامپزشکی استان، پایان بخش برنامه سفر به شهرستان فلاورجان بود.

شایان ذکر است در این سفر مهندس دهقان مسئول حراست، دکتر خسرو فاتحی مشاور و مسئول هماهنگی امور شهرستان ها و رسول زکیان مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان، دکتر موحدی را همراهی می نمودند