کشف ماینر غیرمجاز در کردستان ۲۲ درصد کاهش یافت مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۳۲ دستگاه ماینر غیرمجاز در استان کشف و ضبط شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۲ درصد کمتر است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ هیوا لهونیان اظهار داشت: بیشترین کشف […]

کشف ماینر غیرمجاز در کردستان ۲۲ درصد کاهش یافت

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۳۲ دستگاه ماینر غیرمجاز در استان کشف و ضبط شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۲ درصد کمتر است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ هیوا لهونیان اظهار داشت: بیشترین کشف ماینر (رمز ارز دیجیتال) غیرمجاز در استان در سال جاری مربوط به شهرستان بانه و کمترین آن مریوان بوده است.

وی آمار ماینرهای غیرمجاز کشف شده از سال گذشته تاکنون را یک هزار و ۷۳۰ مورد اعلام و اضافه کرد: ارزش هر کدام از ماینرهای کشف شده ۲۰۰ میلیون ریال است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان افزود: با تشکیل اکیپ های ویژه و با کمک نیروی انتظامی، برای جلوگیری از سواستفاده های احتمالی، نظارت بر مناطق مشکوک و پرمصرف برق تشدید شده است، ضمن اینکه بابت گزارش هر دستگاه، سه میلیون ریال پاداش پرداخت می شود.

لهونیان یادآور شد: این دستگاه‌ها علاوه بر مصرف بالای برق و استفاده از تعرفه ارزان، خسارت زیادی به شبکه توزیع برق وارد کرده و بخشی از خاموشی ناخواسته را سبب می شود.

وی ضمن تاکید بر برخورد جدی و قانونی با مراکز غیرمجاز سرقت انرژی با همکاری مراجع قضایی و انتظامی از مشترکان خواست در صورت مشاهده مراکز استخراج غیرمجاز رمز ارز، با شماره ۱۲۱ تماس گرفته یا آن را از طریق شماره همراه ۰۹۳۵۴۰۲۱۷۸۰ اطلاع دهند و تا سقف معینی پاداش دریافت کنند.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان