برق  ۱۱ دستگاه اجرایی پرمصرف در کردستان قطع شد مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: ازابتدای اجرای طرح کاهش ساعات کار ادارت به منظور صرفه جویی در مصرف برق، بیش از ۱۶۰۰ اخطاریه قطع برق به دستگاه های اجرایی در سطح استان صادر شده که درنهایت به دنبال عدم رعایت الگوی مصرف تعیین […]

برق  ۱۱ دستگاه اجرایی پرمصرف در کردستان قطع شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: ازابتدای اجرای طرح کاهش ساعات کار ادارت به منظور صرفه جویی در مصرف برق، بیش از ۱۶۰۰ اخطاریه قطع برق به دستگاه های اجرایی در سطح استان صادر شده که درنهایت به دنبال عدم رعایت الگوی مصرف تعیین شده توسط برخی از ادارات، برق ۱۱ دستگاه دولتی قطع شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان،هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از بازدید و پایش مصرف برق در ادارات و دستگاه های دولتی سطح استان در پیک بار ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: در پی تکلیف هیأت دولت مبنی بر کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق در ادارات و دستگاه های اجرایی در ساعات کاری، بازدید سرزده از ادارات و همچنین پایش میزان برق مصرفی آنان به صورت کنترل از راه دور از طریق کنتور های هوشمند در سطح استان در حال اجرا است.

وی با تاکید بر اینکه این بخشنامه به منظور جلوگیری از اعمال خاموشی در بخش های خانگی و سایر مراکز حیاتی و مهم ابلاغ شده است، افزود: بر اساس این مصوبه در صورت عدم رعایت سقف مجاز مصرف توسط دستگاه های مشمول، با اخطار قبلی، نسبت به قطع برق ادارات بد مصرف اقدام خواهد شد.

لهونیان افزود: در همین راستا از آغاز اجرای طرح تاکنون، بیش از ۱۶۰۰ مورد اخطاریه قطع برق برای سازمان ها و ادارات پرمصرف در سطح استان صادر شده است که در نهایت با کنترل داده‌های حاصل از کنتورهای هوشمند، برق ۱۱ دستگاه دولتی که نسبت به این اخطاریه ها بی توجه بوده اند و مصرف برق آنان فراتر از الگوی ابلاغ شده از سوی هیات دولت بوده است، قطع شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان افزود: در اجرای این طرح شرکت‌های توزیع برق موظف شده‌اند که بر اجرای دقیق این مصوبه نظارت کنند تا شاهد صرفه‌جویی ادارات در مصرف برق باشیم و در این خصوص سازوکارها و تدابیر لازم در سطح استان فراهم شده است.

وی با تاکید بر اینکه با افزایش دما، برخورد با دستگاه های پرمصرف‌  شدیدتر خواهد شد، گفت: برق تمامی اداراتی که با تلاش کارشناسان این شرکت، مجهز به کنتور هوشمند شده اند نیز در صورت افزایش بار شبکه بیش از میزان تعیین شده، به صورت خودکار قطع خواهد شد.

بر اساس مصوبه هیئت وزیران تمامی دستگاه‌های اجرایی و ادارات استان باید مصرف برق خود را به میزان ۳۰ درصد در ساعات اداری و ۶۰ درصد در ساعات غیراداری به نسبت دوره مشابه سال گذشته کاهش دهند در غیر این صورت پس از یک بار اخطار، با قطع برق مواجه خواهند شد.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان