لزوم تعامل و همفکری برای ارتقای کیفیت خدمات کانون خدمت رضوی مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان با اشاره به راه‌اندازی کانون خدمت رضوی زیارت رهپویان آسمان هشتم در این سازمان گفت: در نشست هم‌اندیشی کانون‌های تخصصی خدمت رضوی در خصوص زیارت به‌ویژه سفر اولی‌ها بحث و تبادل نظر شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید […]

لزوم تعامل و همفکری برای ارتقای کیفیت خدمات کانون خدمت رضوی

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان با اشاره به راه‌اندازی کانون خدمت رضوی زیارت رهپویان آسمان هشتم در این سازمان گفت: در نشست هم‌اندیشی کانون‌های تخصصی خدمت رضوی در خصوص زیارت به‌ویژه سفر اولی‌ها بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، ابوالفضل توکلی در نشست هم‌اندیشی کانون‌های تخصصی خدمت رضوی زیارت استان اصفهان اظهار کرد: در این نشست هم‌اندیشی که چهار کانون اصفهان، خوانسار، فلاورجان و نجف‌آباد حضور دارند، به‌صورت تخصصی اعضا به تعامل و همفکری می‌پردازند.

وی با بیان اینکه تجربیات در عرصه زیارت به ویژه سفر اولی‌ها در این نشست انتقال داده می‌شود، افزود: با توجه به اینکه سفرهای زیارتی زائران و مسافران به مشهد مقدس و بارگاه ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا (ع) بیشتر از طریق پایانه‌های شهرداری اصفهان به‌ویژه پایانه کاوه انجام می‌شود، برای خدمت به زائران و مسافران، اسفندماه سال گذشته کانون تخصصی خدمت رضوی زیارت در این پایانه افتتاح شد.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان تصریح کرد: کانون‌های تخصصی زیارت ۹ عرصه خدمت با عناوین و مصادیقی چون همراهی سالمندان، بیماران و ناتوانان در بقاع متبرکه (امامزادگان)، همراهی برای زیارت امام رضا (ع) ویژه زیارت اولی، محروم یا افراد ۳۵ سال به بالا که به زیارت نرفته یا ۱۰ سال از زیارت آخر آنها گذشته است، برپایی ایستگاه‌های فرهنگی در اماکن‌های مذهبی و زیارتی، برگزاری برنامه‌ها و جُنگ‌های فرهنگی، همراهی امور اجرایی کاروان‌های زیارت اولی (مخصوص خادم یاران)، همراهی با اردوها و کاروان‌های زیارتی به مقصد امامزاده‌ها و سایر مقاصد زیارتی، مشارکت در برنامه‌های گروهی کانون خدمت رضوی در عرصه توسعه فرهنگ زیارت، مشارکت در برنامه‌های گروهی کانون خدمت رضوی در عرصه زائر اولی‌ها را برعهده دارد.

فراهم‌کردن امکان زیارت سهل و آسان امام رضا (ع)

مصطفی حجه‌فروش، مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان اظهار کرد: لازم است در طول سال چندین گردهمایی تخصصی داشته باشیم تا با هم‌افزایی و همفکری و ارائه رهنمودها فعالیت کنیم.

وی ادامه داد: وظیفه اصلی کانون‌ها فراهم کردن امکان زیارت سهل و آسان برای کسانی است که توان کمتری دارند و امکان رفتن به زیارت برای آنها مشکل است.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان افزود: به امکانات کم کانون‌ها و سهمیه تعیین شده آستان قدس رضوی نباید اکتفا کرد، در این راستا باید امکاناتی را فراهم کنیم تا از سوی خیران هزینه‌هایی تأمین شود و بتوانیم حداقل هر ماه یک اتوبوس از زائران برای سفر به مشهد از هر شهرستان اعزام کنیم.

وی تصریح کرد: مشتاقان بسیاری آرزوی زیارت دارند، کسانی که در همه عمر حتی یک بار توفیق زیارت نداشتند یا زمان زیادی از آخرین زیارت آن‌ها می‌گذرد.

کانون زیارت سازمان پایانه‌ها را از کانون تخصصی به کانون عمومی تغییر دهیم

محمدحسین امامی، معاون خادمیاری کانون‌های خدمت زیارت استان اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه راهبرد و شعار امسال ما در مجموعه کیفی سازی خدمات است، اظهار کرد: کانون خدمت زیارت استان دارای ۱۹ عرصه تخصصی است؛ در همه شهرستان‌ها یک کانون با فعالیت در همه عرصه‌ها تأسیس شود.

وی با بیان اینکه مهمترین فعالیت این کانون اعزام زائر اولی‌ها و محرومان است، گفت: همچنین همراهی بیماران سالمند در بقاع متبرکه، برپایی ایستگاه صلواتی در اماکن مذهبی، برگزاری برنامه‌های مذهبی از دیگر فعالیت‌های این کانون است، البته مراقبت کنیم که پرداختن به موضوع زیارت اولی‌ها ما را از انجام بقیه مصادیق غافل نکند.

معاون خادمیاری کانون‌های خدمت زیارت استان اصفهان با بیان اینکه در آینده و به‌زودی ارزیابی خادم‌یاران تخصصی به کانون‌ها ابلاغ خواهد شد، تصریح کرد: پیشنهادی مطرح شده است تا کانون زیارت سازمان پایانه‌ها را از کانون تخصصی به کانون عمومی تغییر دهیم و از ظرفیت بقیه عرصه‌ها در این کانون با توجه به مخاطبان بسیاری که در پایانه‌ها دارد، استفاده شود، زیرا کانون تخصصی زیارت نمی‌توانند در عرصه‌های دیگر فعال باشند اما کانون‌های عمومی اختیار دارند که در هر تعداد عرصه که بخواهند فعال باشند.