معاون سلامت دامپزشکی استان اصفهان از فعالیت ۸۵ تیم دامپزشکی اصفهان برای نظارت شرایط بهداشتی و شرعی ذبح دام در روز عید سعید قربان خبر داد.به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان اصفهان، علیرضا ادیبان گفت: در عید سعید قربان مردم براساس رسوم گذشته دام‌هایی را ذبح می‌کنند. […]

معاون سلامت دامپزشکی استان اصفهان از فعالیت ۸۵ تیم دامپزشکی اصفهان برای نظارت شرایط بهداشتی و شرعی ذبح دام در روز عید سعید قربان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان اصفهان، علیرضا ادیبان گفت: در عید سعید قربان مردم براساس رسوم گذشته دام‌هایی را ذبح می‌کنند. طبق قانون کشتار دام غیر از محیط کشتارگاه ممنوع است و گاهی جرم حساب می‌شود، اما قانون اجازه داده مردم عید قربان در خانه‌ها هم دام را ذبح کنند.

او گفت: کشتارگاه‌ها روز عید قربان از ساعت ۷ صبح تا ۱۳ باز هستند تا مردم بتوانند دام و نذورات خودشان را ذبح کنند.

ادیبان می‌گوید: به علت دور بودن شهر‌های بزرگ مثل اصفهان، نجف آباد، برخوار، شاهین شهر و … از کشتارگاه‌ها سازمان دامپزشکی سایت‌هایی را با کمک شهرداری ها، کمیته امداد و بهزیستی راه‌اندازی کرده است.

معاون سلامت دامپزشکی استان اصفهان معتقد است: دامپزشکی در ۲۷ شهرستان فعالیت دارد و برای عید سعید قربان ۸۵ تیم ثابت و سیار را مهیا کرده که ۴۶ تیم ثابت و ۳۹ تیم سیار هستند. در این تیم ۴۶ دامپزشک، ۷۱ نفر بازرس گوشت سالم و ۳۸ ناظر شرعی فعالیت می‌کند.

به گفته او، باتوجه به شروع فصل تابستان و شیوع تب کریمه کنگو معظل اساسی سازمان دامپزشکی، ذبح کردن دام در مراکزی غیر از کشتارگاه‌ها است که این بیماری از طریق دام یا کنه به انسان منتقل نشود.