سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان از کتاب ضرب آهنگ عشق رونمایی کرد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، علی تمنایی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در حاشیه این برنامه گفت: قسمتی از خداوند […]

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان از کتاب ضرب آهنگ عشق رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، علی تمنایی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در حاشیه این برنامه گفت: قسمتی از خداوند در زبان و قلم و دستان هنرمند است که هنرمند با خلق هنر فاخر راه خداوند را طی می کند.
علی تمنایی گفت : سرزمین پهناور و هنرپرور ایران همواره خاستگاه خیزش هنرهای اصیل معنوی و سازگار با زندگی آداب و رسوم مردمان خود بوده و اصفهان مهد فرهنگ و هنر و تمدن ایران عزیز، شالوده ای از تمام صنایع و هنرها را در خویش داشته و در ادوار مختلف تاریخی به نشو و نما رسانده است و در این میان صنعت و هنر قلم زنی پیشینه ی تاریخی و رونقی چشمگیر داشته و هنرمندانی بزرگ و نام آور در دامان خود پرورانده است.
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: استاد راعی استاد قلمزنی از گوهرهای ارزشمند و از هنرمندان شاخصی هستند که در چند رشته ی هنری به خلق آثار فاخر پرداخته اند و تألیف یادنامه ی استاد راعی کاری بسیار ارزشمند است که باعث ماندگاری هنر این هنرمند فرهیخته خواهد بود.
وی افزود: هنرهای صناعی ایران، علی الخصوص اصفهان از فاخرترین هنرهای دنیا هستند و یکی از چهره های بی بدیل در این رشته استاد رجبعلی راعی است که بیش از نیم قرن به خلق آثار و آفرینش های زیبا و ماندگار قلمزنی اهتمام دارد و با جوهر احساس و اندیشه ی خلاق خود بهترین و زیباترین آموزه های دینی و اخلاقی و الگوهای زندگی بشری را بر روی فلز ماندگار کرده است.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: از اینکه در جمع اهالی کوی ادب و هنر هستم بسیار خرسندم چرا که هنر کلید فهم بشر است و هنرمندان معلمان سبک زندگی بشر هستند.
در ادامه ی جلسه رجبعلی راعی درخصوص آثار خود در رشته ی قلمزنی مواردی را مطرح کرد.
خاطر نشان می شود این آئین پیش از ظهر روز دوشنبه ۱۴ شهریورماه ۱۴۰۱ انجام شد.