جاری شدن سیل و نبود کانال‌های آب در یکی از شهرک‌های شرق ریاض باعث انتقاد شدید ساکنان محلی از دولت و ولی‌عهد سعودی شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، کاربران فضای مجازی با انتشار تصاویری خبر دادند که پس از ریزش شدید باران در عربستان سعودی یکی از مناطق شرقی پایتخت این کشور […]

جاری شدن سیل و نبود کانال‌های آب در یکی از شهرک‌های شرق ریاض باعث انتقاد شدید ساکنان محلی از دولت و ولی‌عهد سعودی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، کاربران فضای مجازی با انتشار تصاویری خبر دادند که پس از ریزش شدید باران در عربستان سعودی یکی از مناطق شرقی پایتخت این کشور زیر آب رفته است.

روزنامه الکترونیکی «سبق» در گزارش خود درباره بالا آمدن آب در شرق ریاض اشاره کرد که ساکنان منطقه «بوابه الشرق» پیشتر گزارش داده بودند که این شهرک از کانال‌های آب برخوردار نیست.

ساکنان محلی با اشاره به اینکه این اولین بار نبوده که خانه‌ها در این شهرک به زیر آب می‌روند، خواستار نظارت بر پروژه‌های جدید در این کشور شدند.

تصاویر منتشرشده در فضای مجازی نشان می‌دهد آب تا جایی در این منطقه بالا آمده که ساکنان به کمک قایق‌ها در حال تردد هستند.

«غانم الدوسری» فعال سعودی در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر با انتقاد از عملکرد دولت سعودی و با لحنی‌ کنایه‌آمیز خطاب به ولی‌عهد سعودی نوشت: «از شاهزاده بن سلمان به خاطر تکمیل پروژه مسکونی بوابه الشرق در ریاض تشکر می‌کنم و از عالی‌جناب می‌خواهم که لطف کنند و چند قایق برای نجات ساکنان این شهر اختصاص دهند و این قایق‌ها به‌ویژه [باتوجه به] باران‌های الان ریاض، تنها برای نیروهای امدادی نباشد. من همچنین از اعلی‌حضرت خواهش می‌کنم که از آن ۵۰ میلیارد درخت تعدادی به ساکنان [بوابه الشرق] بدهند!»

غانم الدوسری به اظهارات پیشین محمد بن سلمان درباره طرح این کشور برای کاشت ۵۰ میلیارد درخت در سراسر عربستان اشاره دارد.

این گزارش در حالی منتشر شده است که رسانه‌های سعودی در هفته‌های گذشته اخبار مشابهی درباره بالا آمدن آب و جاری شدن سیل در بخش‌هایی از مدینه منوره و مکه مکرمه منتشر کردند