سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: پس از تخلف چند کارخانه جوجه‌کشی اعلام کردیم که اگر گران‌فروشی انجام شد، شرکت متخلف به اندازه ظرفیت تولید جریمه شود، بر همین اساس یکی از این شرکت‌ها ۳۲۴ میلیارد تومان جریمه شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سیدمحمد آقامیری صبح امروزدر سفر یک روزه خود به استان مرکزی  […]

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: پس از تخلف چند کارخانه جوجه‌کشی اعلام کردیم که اگر گران‌فروشی انجام شد، شرکت متخلف به اندازه ظرفیت تولید جریمه شود، بر همین اساس یکی از این شرکت‌ها ۳۲۴ میلیارد تومان جریمه شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سیدمحمد آقامیری صبح امروزدر سفر یک روزه خود به استان مرکزی  از بیت امام خمینی (ره) در شهرستان خمین بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما در وزارت جهاد کشاورزی مصمم هستیم در کوتاه‌ترین زمان مشکلات تولید‌کنندگان و صادرکنندگان بخش کشاورزی را برطرف کنیم.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی از اختصاص  12 میلیارد برای لایروبی قنوات شهرستان دلیجان و محلات خبر داد  و گفت: تمدید قرارداد اجاره پارک جنگلی پانزده خرداد دلیجان را از دستاوردهای این سفر برشمرد.

 آقامیری همچنین در نشست با تشکل‌های بخش کشاورزی استان مرکزی گفت: سالانه ۱۳۰ میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور تولید می‌شود که بخشی قابل توجهی از مجموع تولیدات کشور را شامل می‌شود.

وی تصریح کرد: ما در وزارت جهاد کشاورزی به شدت خود را موظف به تامین  غذایی کشور از یک سو و تامین سلامت محصولات کشاورزی از سوی دیگر می‌دانیم.

سرپرست وزارت جهادکشاورزی در خصوص قیمت برخی اقلام اساسی گفت: قیمت شیر اعلام و از حدود ۱۴ هزار و ۴۰۰ تا ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان درخصوص آن بحث شد و در نهایت با ۲۵ درصد افزایش قیمت ۱۵ هزار تومان به تصویب رسید.

آقا میری با اشاره به اینکه اتحادیه سراسری مرغداران پس از تعیین نرخ قیمت گوشت مرغ تعهد کردند تا  ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ قیمت مرغ از ۷۳ هزار تومان فراتر نرود، گفت: دولت حمایت ‌های لازم را به عمل آورد، اما اتحادیه به تعهد خود پایبند نبود.

اتحادیه سراسری مرغداران پس از تعیین نرخ قیمت گوشت مرغ تعهد کردند تا  ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ قیمت مرغ از ۷۳ هزار تومان فراتر نرود، دولت حمایت ‌های لازم را به عمل آورد، اما اتحادیه به تعهد خود پایبند نبود

وی ادامه داد: به دو شرط تعیین قیمت به اتحادیه واگذار شد اول اینکه تا تاریخ ۳۱ فروردین سال ۱۴۰۳ تغییری در قیمت صورت نگیرد، و دوم اینکه در صورت تغییر قیمت نهاده‌ها، مگر افزایش بالای ۷ درصد، این قیمت ثابت بماند، پس از تخلف چند کارخانه جوجه‌کشی اعلام کردیم که اگر گران‌فروشی انجام شد، شرکت متخلف به اندازه ظرفیت تولید جریمه شود، بر همین اساس یکی از این شرکت‌ها ۳۲۴ میلیارد تومان جریمه شد.

سرپرست وزارت جهادکشاورزی افزود: مرغداران از ۳ ماه قبل نهاده را بر اساس روندی که در وزارت خانه وجود دارد، پیش خرید می‌کنند، وارد کننده  نیز باید پس از واردات کالا به کشور پول دریافت کند.

آقامیری خاطرنشان کرد: واردکنندگان جزء به منظور تقسیم درست بازار در اختیار اتحادیه ها قرار خواهند گرفت و  حداکثر تا ۳ ماه آینده این مهم به طور کامل تعیین تکلیف خواهد شد.

وی گفت: قول می‌دهیم چنانچه مرغداران ماهیانه ۵۰ هزار تن مرغ تحویل دهند، مرغ مازاد این تولید را تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۳صادر کنند و شرایط صادرات را نه تنها برای مرغ؛ بلکه برای تخم مرغ نیز فراهم کنیم.

 سرپرست وزارت جهادکشاورزی  صدور مجوزها در کوتاهترین زمان ممکن را مورد تاکید قرار داد و گفت: اجازه نمی دهیم مدل تار عنکبوتی اقتصاد بر وزارت جهاد کشاورزی چنبره بزند، برنامه ریزی برای آینده بر اساس تجربه گذشته محور برنامه‌های این وزارتخانه است.

آقامیری تاکید کرد: وزارت جهادکشاورزی به شدت به دنبال افزایش تولید به خصوص در حوزه مرغ  است، مرغدار اجازه ندهد نهاده یارانه‌ای بگیرد  وقیمت مرغ را افزایش دهد.

وی تصریح کرد: اگر مرغدار نسبت به توزیع مرغ بر اساس نرخ مصوب اقدام نکند، و به ضرر و زیان مردم توجهی نکند، ما هم مرغ از ترکیه وارد می‌کنیم.

 علیرضا نظری عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی نیز توانمندی بالای خمین در تولید گل، ایجاد تنها ایستگاه تحقیقات لوبیای کشور در خمین به دلیل وضعیت خوب این شهرستان برای کاشت لوبیا،  قابلیت تولید گل محمدی و زعفران و گیاهان دارویی و گل و گلاب و تولید مرغ گوشتی را از ظرفیت های خمین در حوزه کشاورزی برشمرد.