ساخت شهرک پرتودهی کوثر به عنوان دوازدهمین سایت جامع هسته‌ای کشور درشیراز آغاز شد . به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از صدا و سیما مرکز فارس رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: ساخت دوازدهمین سایت جامع هسته‌ای کشور با ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار درشیراز آغاز شد.محمد اسلامی در مراسم آغاز عملیات اجرایی […]

ساخت شهرک پرتودهی کوثر به عنوان دوازدهمین سایت جامع هسته‌ای کشور درشیراز آغاز شد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از صدا و سیما مرکز فارس رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: ساخت دوازدهمین سایت جامع هسته‌ای کشور با ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار درشیراز آغاز شد.
محمد اسلامی در مراسم آغاز عملیات اجرایی این طرح گفت: شهرک پرتودهی کوثر براساس نقشه و طرحی که ارائه شده در شهرک صنعتی شیراز اجرایی خواهد شد و این طرح برای موضوعات پرتودهی مواد غذایی و سایر حوزه‌ها قابل استفاده است.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های فارس و به خواست اداره اوقاف بخش سایت جامع هسته‌ای در این استان ایجاد می شود .

اسلامی ادامه داد: امید است تا یک سال آینده سایت جامع هسته‌ای در استان فارس ایجاد شود تا با ایجاد رآکتور زمینه فعالیت‌های آموزشی و صنعتی در استان فارس فراهم شود.
وی افزود: طرح توسعه گاما و پلاسما یکی دیگر از طرح‌های است که مورد استفاده قرار گرفته است و می‌توان در حوزه‌های مختلف نظیر پزشکی و کشاورزی مورد استفاده قرار بگیرد.