نشست مشترک رییس کل دادگستری و مسؤولان عالی قضایی استان با اعضای انجمن همبستگی خانواده شهدا در سومین روز از هفته قوه قضاییه برگزار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان: حجت الاسلام والمسلمین جعفری رییس کل دادگستری استان با اشاره به جملاتی از حضرت […]

نشست مشترک رییس کل دادگستری و مسؤولان عالی قضایی استان با اعضای انجمن همبستگی خانواده شهدا در سومین روز از هفته قوه قضاییه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان: حجت الاسلام والمسلمین جعفری رییس کل دادگستری استان با اشاره به جملاتی از حضرت امیرالمومنین(ع) در تجلیل از مقام شهدای جنگ صفین بیان داشت: امیر المومنین علی (ع) در شان شهدای جنگ صفین فرمودند: «بندگان نیک خدا به سرعت عزم بر کوچ گرفتند و متاع اندک دنیاى فانى را با سرمایه فراوان آخرتِ ماندگار، مبادله نمودند. به خدا سوگند! آنها به لقاى پروردگار نایل شدند و خدا پاداش شان را به طور کامل عطا فرمود»

وی افزود: وظیفه همه ماست که به یاد شهیدان باشیم و به راهشان اقتدا کنیم و اگر منحرف شویم مشمول لطف و عنایت پروردگار نخواهیم شد و در قیامت بدون شک باید پاسخگوی شهدا باشیم.

ایشان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی و یاران ایشان تأکید کرد: همچنان برخی اندیشه ها و ابعاد شخصیت این شهید بزرگوار ناشناخته است؛ اندیشه هایی که می تواند نجات بخش کشور در عبور از مسیرهای پر پیچ و خم سیاسی، اقتصادی و اجتماعی باشد.

رییس کل دادگستری استان با اشاره به سخنانی از شهید بهشتی ادامه داد: با توجه به کلام شهید والامقام آیت الله بهشتی که فرمود: «ما راست قامتان جاودانه تاریخ خواهیم ماند» اگر می‌خواهیم جاودانگی، ماندگاری، عظمت و عزت پیدا کنیم باید در مسیری حرکت کنیم که به عاشورا، غدیر و نهضت ها و جنبش ها و خیزش های بزرگ اسلامی در طول تاریخ ختم می شود و در این مسیر ثابت قدم باشیم چرا که مؤمنان واقعی آنهایی هستند که ایمان آوردند و لحظه‌ای در ایمانشان تردید نکردند.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری ادامه داد: در جنگ تحمیلی نیز آن چیزی که رزمندگان ما را مدد کرد و در لحظات سخت به داد ما رسید، نه ابزار مادی بلکه سوز و آه و معنویت و دعا و صفا و یکرنگی و ایمان بود و ثمره آن خدایی شدن از دل معبرها بود و امروز هم خانواده های معظم شهدا و ایثارگران چراغ راه ملت و پرچمداران و علمداران قافله و کاروان پیروان راستین راه نورانی شهدا هستند.

عالی ترین مقام قوه قضاییه در استان در ادامه به مشکلات عمومی کشور نیز اشاره داشت و گفت: البته به طور عمومی مشکلات و کمبودهایی در کشور وجود دارد و سختی ها و گرفتاری ها همیشه بوده و خواهد بود، ولی متأسفانه افرادی بوده و هستند که هیچ توجهی به دستاوردها نداشته و انواع و اقسام کارشکنی ها و حرمت شکنی ها را نیز انجام می‌دهند، اما صاحبان اصلی انقلاب خانواده شهدا و جانبازان و ایثارگران هستند که امروز هم از وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه غصه می‌خورند و اگر مطالبه یا انتقادی می کنند، حق دارند و انسان وقتی در مقابل عظمت و پایداری این خانواده شهدا قرار می گیرد از وجود چنین استوره هایی به خود می بالد و افتخار می کند.

گفتنی است در ادامه این نشست به سؤالات و درخواست های حقوقی حاضران نیز پاسخ داده شد و دستوراتی در جهت رفع برخی از این مسائل صادر شد