به نوشته یک نشریه داخلی وزارت دفاع روسیه، عضویت فنلاند و سوئد در پیمان آتلانتیک شمالی فوری‌ترین چالش برای این کشور خواهد بود، زیرا مرزهای این بلوک نظامی با روسیه هزاران کیلومتر افزایش می‌یابد، بنابراین توان دفاعی در جهت گیری شمالی باید تقویت شود به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،مجله “اندیشه نظامی” منتشر شده توسط […]

به نوشته یک نشریه داخلی وزارت دفاع روسیه، عضویت فنلاند و سوئد در پیمان آتلانتیک شمالی فوری‌ترین چالش برای این کشور خواهد بود، زیرا مرزهای این بلوک نظامی با روسیه هزاران کیلومتر افزایش می‌یابد، بنابراین توان دفاعی در جهت گیری شمالی باید تقویت شود

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،مجله “اندیشه نظامی” منتشر شده توسط وزارت دفاع روسیه، در شماره ماه دسامبر خود نوشته است که اگر فنلاند و سوئد به ناتو بپیوندند، این کشور باید در جهت گیری شمالی توان بالقوه دفاعی خود را تقویت کند.

در این مقاله آمده است: «از طرف ما، چنین روند اوضاعی مستلزم تقویت ترکیب نیروهای زمینی و ساحلی، نیروهای موشکی و توپخانه، پدافند هوایی و نیروهای هوانوردی، از جمله استفاده گسترده از هواپیماهای بدون سرنشین در جهت گیری شمالی است. و همچنین باید برنامه ریزی برای حملات احتمالی با استفاده از تسلیحات دقیق دوربرد علیه اهداف نظامی در خاک فنلاند و سوئد نیز انجام شود.»جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

جام جهانی قطر| نمودار ۱۶ تیم راه‌یافته به مرحله یک هشتم نهایی + برنامه ادامه بازی‌ها
❮❯
روسیه توان دفاعی خود در جهت شمال را تقویت می‌کند
۱۲ آذر ۱۴۰۱ – ۱۲:۴۹ اخبار بین الملل اخبار اروپا
روسیه توان دفاعی خود در جهت شمال را تقویت می‌کند
به نوشته یک نشریه داخلی وزارت دفاع روسیه، عضویت فنلاند و سوئد در پیمان آتلانتیک شمالی فوری‌ترین چالش برای این کشور خواهد بود، زیرا مرزهای این بلوک نظامی با روسیه هزاران کیلومتر افزایش می‌یابد، بنابراین توان دفاعی در جهت گیری شمالی باید تقویت شود.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، مجله “اندیشه نظامی” منتشر شده توسط وزارت دفاع روسیه، در شماره ماه دسامبر خود نوشته است که اگر فنلاند و سوئد به ناتو بپیوندند، این کشور باید در جهت گیری شمالی توان بالقوه دفاعی خود را تقویت کند.

در این مقاله آمده است: «از طرف ما، چنین روند اوضاعی مستلزم تقویت ترکیب نیروهای زمینی و ساحلی، نیروهای موشکی و توپخانه، پدافند هوایی و نیروهای هوانوردی، از جمله استفاده گسترده از هواپیماهای بدون سرنشین در جهت گیری شمالی است. و همچنین باید برنامه ریزی برای حملات احتمالی با استفاده از تسلیحات دقیق دوربرد علیه اهداف نظامی در خاک فنلاند و سوئد نیز انجام شود.»

این نشریه یادآور شده که در حال حاضر پذیرش بالقوه فنلاند و سوئد در پیمان آتلانتیک شمالی باید به عنوان فوری ترین چالش برای روسیه در نظر گرفته شود، زیرا مرزهای کشور با این بلوک نظامی که روسیه را دشمن خود معرفی کرده، بیش از هزاران کیلومتر افزایش خواهد یافت.

علاوه بر این، مجله “اندیشه نظامی” با اشاره به اینکه تشکیلات نیروهای مسلح مشترک ناتو و تجهیزات نظامی آنها ممکن است در خاک این دو کشور مستقر شود، نوشته است: «استقرار احتمالی سامانه های موشکی عملیاتی-تاکتیکی در فنلاند، تهدیدی جدی برای آسیب رساندن به تاسیسات مجتمع صنایع نظامی روسیه در منطقه آرخانگلسک و به طور کلی زیرساختارهای حمل و نقل در مناطق مجاور بوجود خواهد آورد».در اواخر ماه نوامبر، پکا هاویستو، وزیر امور خارجه فنلاند اعلام کرد که مجارستان عضویت فنلاند و سوئد در ناتو را در اوایل ماه فوریه تصویب خواهد کرد. این دیپلمات پس از دیدار با پیتر سییارتو ، همتای مجارستانی خود در نشست وزرای امور خارجه کشورهای ناتو در رومانی، این موضوع را بیان کرده و گفت: سییارتو پیامی از ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان در مورد این برنامه تصویب به او داده است.

در همان روز، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که مسکو به استقلال عمل بوداپست و تصمیمات مقامات آن در مورد عضویت فنلاند و سوئد در ناتو احترام می گذارد.

مجارستان و ترکیه تنها کشورهای عضو ناتو هستند که هنوز عضویت فنلاند و سوئد در بلوک نظامی را تایید نکرده‌اند.