«مبین» گفت: هشت سال دوران دفاع مقدس ‌یکی از با عظمت‌ترین و مهم‌ترین رویدادهای تاریخ کشور است. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته دفاع مقدس شهرستان «بناب» امروز (سه‌شنبه) با حضور مسئولین نهادهای مختلف در فرمانداری این شهرستان برگزار شد. «فیروز مبین» معاون برنامه‌ریزی و […]

«مبین» گفت: هشت سال دوران دفاع مقدس ‌یکی از با عظمت‌ترین و مهم‌ترین رویدادهای تاریخ کشور است.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته دفاع مقدس شهرستان «بناب» امروز (سه‌شنبه) با حضور مسئولین نهادهای مختلف در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

«فیروز مبین» معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار بناب در این نشست، هدف از برگزاری سالانه مراسمات و رویدادها را یادآوری و جلوگیری از به فراموشی سپردن حوادث مهم دینی و ملی دانست و اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم به انسان می‌فرمایند «وَ ذَکِّرْ فَإِنَّ الذِّکْرَى تَنْفَعُ الْمُؤْمِنِینَ».

وی با بیان اینکه اگر حوادث و رویدادهای مهم همچون دفاع مقدس را متذکر نشویم ممکن است به مرور به دست فراموشی سپرده شوند، گفت: گاهی افرادی که در متن ماجراها و حوادث انقلاب بوده‌اند این رویدادها را فراموش می‌کنند چه رسد به نسلی که انقلاب و دفاع مقدس و‌… را با چشم خود ندیده است؛ لذا لازم است این رویدادها گرامی داشته شوند تا نسل جدید با تاریخ شکوهمند و با عظمت اسلام و انقلاب آشنا شود.

معاون فرماندار بناب هشت سال دفاع مقدس را یکی از با عظمت‌ترین و مهم‌ترین رویدادهای تاریخ کشور دانست و تاکید کرد: علی‌رغم آن که جنگ ۸ سال به طول انجامید و تمامی قدرت‌های جهان از رژیم بعثی در برابر انقلاب نوپای مردم ایران حمایت کردند تا انقلاب با شکست مواجه شود، ایران اسلامی با اتکا به جوانان خود و با رهبری شجاعانه امام خمینی در برابر شرق و غرب ایستاد و اجازه نداد دشمن بعثی یک وجب از خاک کشور را اشغال کند.

وی بر ضرورت گرامیداشت یاد و نام شهدا، جانبازان و ایثارگران در طول هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: به واسطه غیرت و شجاعت شهیدان بود که امروز آزادانه زندگی می‌کنیم.

برگزاری ویژه‌برنامه‌های یادواره شهدا، نواختن زنگ مقاومت، کوه‌پیمایی، پیاده‌روی خانوادگی، میز خدمت و‌… از جمله مواردی بود که بر انجام آن‌ها در ایام هفته دفاع مقدس تاکید شد.