بعد از شهادت رئیس‌جمهور همه از خدمات و تلاش‌های او حرف زدند رهبر انقلاب در مراسم سی وپنجمین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) فرمودند:بعد از شهادت رئیس‌جمهور همه از خدمات و تلاش‌های او حرف زدند و من دلم برای رئیسی سوخت اینها در زمان حیات او یک کلمه حاضر نبودند این حرف‌ها را بگویند. […]

بعد از شهادت رئیس‌جمهور همه از خدمات و تلاش‌های او حرف زدند

رهبر انقلاب در مراسم سی وپنجمین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) فرمودند:بعد از شهادت رئیس‌جمهور همه از خدمات و تلاش‌های او حرف زدند و من دلم برای رئیسی سوخت اینها در زمان حیات او یک کلمه حاضر نبودند این حرف‌ها را بگویند.

یادداشت:
✍🏻….. کویستان عبدالحکیمی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ در سخنرانی سراسر حماسی و دشمن‌شکن حضرت آیت الله خامنه‌ای، در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) آن‌ قدر بی‌انصافی و زشتیِ قدرناسپاسی برخی نسبت به شهید جمهور،شدید و غم‌انگیز بود که فرمودند:«دیدم همه از خدمات او و تلاش‌های شبانه‌روزی او حرف می‌زنند، از او تمجید می‌کنند، دلم سوخت. دلم برای رئیسی سوخت. در زمان حیات او اینها یک کلمه حاضر نبودند از این حرف‌ها را بگویند».در مرزبندی با دشمنان انقلاب صراحت داشت و دوپهلو صحبت نمی‌کرد و به لبخند دشمن اعتماد نمی‌کرد.

شهادت آیت الله ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور شهید و خدوم کشورمان که برای خدمت به مردم تا واپسین نفسهای مبارک عمرشان،صادقانه در حال تلاش و رفع مشکلات مردم بودند، برگ زرین دیگری از افتخارات را در تاریخ این مرز و بوم به ثبت رساند.گرچه تاریخ کشور ایران مملو از نام و یاد بزرگ مردانیست که در تمام جهان بعد از گذشت سالها از وفاتشان کاریزمای آوازه و شهرت نامشان زبانزد خاص وعام است، اما شهادت ناباورانه ابراهیم رئیسی در حین خدمت، برای ملت ایران بسیار سنگینتر از هر مسئله ی دیگری بود که هم افتخار آمیز بود و هم تلخ که نمونه آن را در مراسم تشییع پیکر مطهر ایشان نظاره گر بودیم، مهر سکوت دیگری بر دهان تمام دشمنان انقلاب و اسلام به همراه داشت.

سیل جمعیت بیشماری که از جای جای ایران اسلامی در مراسم تشییع رئیس جمهور شهید گرد هم آمده بودند، انقلاب دیگری را به انقلاب خمینی گره زدند که تمام جهانیان را حیرت زده کرده بود.
شهید رئیسی درحالی که خزانه دولت را سه سال پیش خالی تحویل گرفت، هزاران کارخانه و کارگاههای تولیدی، صدها پروژه بزرگ و کوچک نیمه کاره و رها شده را در مدت خدمت خود به اتمام رساند و برای سفرهای استانی خود جهت رفع و پیگیری مشکلات مردم شبانه روز در حال برنامه ریزی بود.

رویای ۲۰ ساله‌ کردستانیها که در دولت سیزدهم رنگ واقعیت گرفت

۱۱ آبان ۱۴۰۲ روزی به یادماندنی در اذهان مردم کردستان است، روزی که رویای ۲۰ ساله مردم این دیار به حقیقت پیوست و بالاخره بعد از دو دهه انتظار با حضور رئیس جمهور دولت سیزدهم سوت قطار در این دیار به صدا درآمد و اولین مسافرین ریلی کردستان از سنندج عازم تهران شدند.

شنیدن صدای سوت قطار، آرزوی دیرینه‌ای بود که مردم استان کردستان، بویژه سنندجیها سالها بود که انتظار آن را می کشیدند، پروژه ای که در دولت‌های قبلی بارها و بارها وعده آن داده بودند اما همچنان برزمین مانده بود، بالاخره با همت و پیگیری‌های مسئولان دولت سیزدهم به حقیقت پیوست و بعد از حل شدن پروژه بزرگ مشکل آب شرب سنندج،راه آهن سنندج _ همدان را نیز به اتمام رساندند.

شهید سید ابراهیم رئیسی، در طول سه سال مسئولیت ریاست جمهوری خود سه بار به استان کردستان سفر کردند و در سخنرانی خود فرمودند اگر لازم باشد چندین بار دیگر به کردستان سفر خواهم کرد تا مشکلات این مردم را حل کنم، اما متاسفانه چهارمین سفر ایشان که قرار بود در آینده ای نه چندان دور اتفاق بی افتد، میسر نشد.
اعلام رسمی شهادت دکتر ابراهیم رئیسی در تاریخ ۱۴۰۳/۳/۱ شوک بسیار بزرگی به مردم ایران وارد کرد.شهادتی که در راه خدمت به خلق و مردم در آب وهوای بارانی و مه آلود در کوهها وجنگلهای ورزقان آذربایجان شرقی بعد از یک شبانه روز برای ملتی که با این عظمت و سوگواری در مراسم تشییع پیکر او حضور داشتند، نماد و فاداری و باور قلبی مردم به ایشان بود که شاید قبل از شهادتشان در ذهن هیچ کسی نمی گنجید!

متاسفانه برخی از مردم نا آگاهانه و به دور از سواد سیاسی و اقتصادی وفارغ از لایه های پنهان درهم تنیده برنامه ریزیهای سیاسی و اقتصادی انتظار داشتند شهید رئیسی در بخش اقتصاد، تورم،مسکن و…. در کوتاهترین زمان ممکن معجزه کند وشرایط بحرانی اقتصاد و تورم، توسط معاونین ایشان بصورت شبانه روزی حل و فصل گردد.
اما در واقعیت آنچه که بود خزانه خالی و هزاران هزار میلیارد بدهی دولت قبلی بود که بایستی در دولت سیزدهم در اولویت قرار می گرفت که شهید رئیسی با مدیریت صحیح خود این مهم را در طول این سه سال از مسئولیت خود به سرانجام رساند، هر چند برای بعضیها هنوز درک ودیده نشده که ایشان تا چه حد مرد عمل بودند و بدور از هر گونه آرایه سیاسی و مدیریتی دائما در حال رفع مشکلات مردم بودند.

شهادت رئیسی تیتر زرد و شوک برانگیزی بود که تمام رسانه های جهان اتفاقاتی را بعد از نبود ایشان در حوزه مدیریت مقامات بلند مرتبه ایران به انتظار نشسته بودند، اما فرمایشات مقام معظم رهبری دو روز بعداز شهادت ایشان و بازنشر آن از رسانه های داخلی وخارجی مبنی بر اینکه (کوچکترین خللی در کار مردم ومملکت پیش نمی آید) نشان دهنده قدرت عظیم ایشان و همراهی ملتی بود که صحنه واقعی آن را تمام دنیا در تشییع پیکر آیت الله رئیسی نظاره گر شدند، کشوری که سالهای سال است دشمنان برای بدست آوردن منابع وسرمایه های ارزشمند مرزی، صنعتی، ملیتی، فرهنگی ومذهبی آن لحظه شماری می کنند و از هر نقشه و ترفندی برای به دست آوردن آن تلاش کردند، اما بعد از شهادت آیت الله رئیسی نه فقط انتظارشان برای چندمین بار برآورده نشد، بلکه حضور میلیون‌ها میلیون نفر ایرانی به آنها ثابت کرد که این ملت تا چه میزان پای آرمانهای والای نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند وخواهند ایستاد.

براساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، در صورت فوت، عزل، استعفاء، غیبت یا بیماری رئیس جمهور، معاون اول رئیس‌جمهور با موافقت رهبری اختیارات و مسئولیت‌های وی را بر عهده میگیرد و حداکثر ظرف مدت پنجاه روز رئیس جمهور جدید انتخاب می شود که این روند بعد از شهادت شهید رئیسی در حال حاضر با طی کردن مراحل ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری ایران در حال سپری شدن است و پنج الی شش نفر به مرحله نهایی و به انتخاب مردم درتاریخ ۸ تیر _۱۴۰۳ یک نفر با حداکثر آرا بعنوان رئیس جمهور انتخاب میشود.

مردمان همیشه در صحنه سیاسی کردستان در این روزها خود را برای انتخابات وانتخاب اصلح آماده می کند

دولت سیزدهم با عنوان دولت اصولگرا و دولت عمل بر وعده ومبارزه با فساد با رویکرد مردم محور وارد کار شد و با تنشها و چالشهای زیادی در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و….کشور را از بحرانهایی که در دولت قبلی به آن وارد شده بود را تا حدودی آب ولعاب بخشید.
حال باید بدانیم وآگاه باشیم که با انتخاب خود در پای صندوقهای رای چه شخصی را بعنوان رئیس جمهور انتخاب میکنیم، رئیس جمهوری که بتواند مدیریت، اخلاقمداری، عملکرد و…. را همانند شهید رئیسی برای مردم در چنته داشته باشد.

این روزها حال و هوای تمام ادارات و خیابانهای جای جای کشورمان مملو از گپ و گفتهای انتخابات و انتخاب رئیس جمهور دولت چهاردهم است.
استان کردستان با مردمی همیشه درصحنه که نقش بسزایی در جریانهای سیاسی مذهبی، ملی و وطن دوستی داشته و دارند نیز در این روزها خود را برای انتخابات وانتخاب اصلح آماده می کند تا در تاریخ هشتم تیر ماه سال جاری حماسه ای دیگر را بی آفرینند.

به امید انتخاب رئیس جمهوری که راه شهید رئیسی را ادامه بدهد، همه با هم با تحقیق و مطالعه در مورد شخصیت کاندیدای مورد نظرمان پای صندوقهای رای خواهیم رفت.

یادداشت: ✍🏻….کویستان عبدالحکیمی