رهبر جناح مخالف دولت در پاکستان با هدف تحت فشار قرار دادن حزب حاکم برای برگزاری انتخابات زودهنگام، گفت که تمام اعضای حزب تحریک انصاف به عنوان نمایندگان حزب مخالف در پالمان، استعفا خواهند کرد تا به گفته او، شریک فسادهایی که حزب حاکم مرتکب می شود، نباشند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از […]

رهبر جناح مخالف دولت در پاکستان با هدف تحت فشار قرار دادن حزب حاکم برای برگزاری انتخابات زودهنگام، گفت که تمام اعضای حزب تحریک انصاف به عنوان نمایندگان حزب مخالف در پالمان، استعفا خواهند کرد تا به گفته او، شریک فسادهایی که حزب حاکم مرتکب می شود، نباشند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از رسانه‌های پاکستانی، عمران خان این سخنان را در تجمع بزرگ هواداران حزب تحریک انصاف در شهر راولپندی در مجاورت اسلام‌آباد پایتخت این کشور مطرح کرد.

«عمران‌خان» نخست وزیر سابق پاکستان و رهبر جناح مخالف که ماه گذشته رهبری تظاهرات بزرگ ضددولتی را رهبری می‌کرد، طی سخنرانی در جمع ده ها هزار نفر از هوادارانش اعلام‌ کرد: حزب تحریک انصاف دیگر بخشی از نظام فعلی کشور نخواهد بود و به زودی از پارلمان‌های ایالتی استعفا می‌دهد.

عمران‌خان که حزب وی دولت‌های ایالتی در خیبرپختونخوا و پنجاب را تشکیل می‌دهد، افزود: رهبران و نمایندگان حزب تحریک انصاف به زودی اقدامات لازم برای خروج از مجالس ایالتی و تحت فشار قرار دادن دولت مرکزی برای برگزاری انتخابات زودهنگام را اتخاذ می‌کنند.

نخست وزیر برکنار شده پاکستان تاکید کرد: معیشت و موقعیت سیاسی کشور وارد مرحله خطرناکی شده و تنها راهکار برای رسیدگی به بحران فعلی برگزاری انتخابات زودهنگام است.

خان ۷۰ ساله که اواخر فروردین امسال با رأی اکثریت نمایندگان پارلمان پاکستان در نیمه راه مجبور به کناره گیری از قدرت شد، شهباز شریف نخست وزیر دولت ائتلافی پاکستان را به بی کفایتی در مدیریت کشور و تخریب اقتصاد متهم کرد.

عمران‌خان روز جمعه سیزدهم آبان امسال در حین رهبران تظاهرات ضددولتی در منطقه وزیرآباد واقع در ایالت پنجاب مورد حمله قرار گرفت و در این سوء قصد زخمی شد. نخست وزیر برکنار شده پاکستان که امروز پس از ۳ هفته استراحت باردیگر به تظاهرات هواداران خود ملحق شد، همچنان تاکید دارد که زندگی وی در خطر است و ترور وی تکرار خواهد شد.