معاون گردشگری کشور گفت: زمان انتظار مسافران در ایستگاه‌های مترو، فرصت مناسبی برای تبلیغ و معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری کشور است، امیدواریم باتوجه‌به شکل‌گیری زمینه‌های لازم، همکاری خوبی در این بخش اتفاق بیفتد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت/وزارت میراث فرهنگی، جلسه مشترکی در آستانه هفته گردشگری میان شرکت بهره‌برداری […]

معاون گردشگری کشور گفت: زمان انتظار مسافران در ایستگاه‌های مترو، فرصت مناسبی برای تبلیغ و معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری کشور است، امیدواریم باتوجه‌به شکل‌گیری زمینه‌های لازم، همکاری خوبی در این بخش اتفاق بیفتد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت/وزارت میراث فرهنگی، جلسه مشترکی در آستانه هفته گردشگری میان شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با حضور علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور برای استفاده از ظرفیت فضاهای مترو برگزار شد.
در این جلسه معاون توسعه گردشگری داخلی، مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی، عباس شخصی میبدی دستیار شهردار در پیگیری ویژه امور اجرایی و حامد عباسی نامی مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه و مجید رستمی قائم‌مقام عملیات این شرکت برگزار شد.
علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این جلسه گفت: زمان انتظار مسافران در ایستگاه‌های مترو فرصت مناسبی برای تبلیغ و معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری کشور است، امیدواریم باتوجه‌به شکل‌گیری زمینه‌های لازم، همکاری خوبی در این بخش اتفاق بیفتد.
او با اشاره به اینکه گردشگری فردی در حال حاضر رواج پیدا کرده است، ادامه داد: این گردشگران برای تردد بیشتر از مترو استفاده می‌کنند. با توسعه اپلیکیشن‌های مرتبط با سفر می‌توانیم اطلاعات مربوط به ظرفیت سیستم حمل و نقل را با سرعت در اختیار آن‌ها قرار دهیم.
شالبافیان با بیان اینکه متروی تهران روزانه با حجم زیادی از شهروندان روبرو است، بیان کرد: از ظرفیت ایستگاه‌های مترو می‌توانیم به‌عنوان محلی برای تولید صنایع‌دستی و عرضه آن‌ها برای مردم استفاده کنیم. چرا که این کارها باعث افزایش روحیه و نشاط مردم می‌شود.
معاون گردشگری کشور تصریح کرد: در هفته گردشگری کلیپ‌های زیبایی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری در ایران تهیه کردیم که می‌تواند جذابیت‌های سرمایه‌گذاری در این حوزه را نشان دهند.
او از تولید محتوای گردشگری شهری و توسعه ریلی خبر داد و گفت: در صورت شناسایی و معرفی فضا، امکان ارائه محتوا در نمایشگرهای ایستگاه‌ها و قطارها را داریم. همچنین آمادگی لازم برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در ایستگاه‌ها وجود دارد.
اعلام آمادگی متروی تهران برای معرفی نمادها و آیین‌های استان‌های مختلف در ایستگاه‌های مترو
در این جلسه حامد عباسی نامی مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه ضمن اعلام آمادگی برای همکاری مشترک در زمینه گردشگری و میراث‌فرهنگی گفت: ما به دنبال ایجاد گذرگاه‌های مهارتی در ایستگاه‌های مترو هستیم.
او افزود: شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه می‌تواند در هفته گردشگری فضاهای مناسبی را در ایستگاه‌ها در اختیار معاونت گردشگری قرار دهد تا ظرفیت‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری در آن هرچه بهتر به شهروندان و مسافران معرفی شود.
نامی با اشاره به اینکه در حال حاضر روزانه یک‌ونیم‌ میلیون مسافر از متروی تهران استفاده می‌کنند، گفت: باتوجه‌به بازگشایی مدارس آمار مسافران افزایش پیدا می‌کند و ظرفیت مناسبی برای اجرای گذرگاه‌های مهارتی و معرفی صنایع‌دستی استان‌ها در ۱۴۴ ایستگاه وجود دارد، اما باتوجه‌به زمان محدودی که تا بازگشایی مدارس داریم امکان تجهیز و ایجاد گذرگاه مهارتی در تمامی ایستگاه‌ها وجود ندارد. در این مدت کوتاه می‌توانیم در ایستگاه‌های منتخب کار را آغاز کنیم.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه تصریح کرد: باتوجه‌به تردد بالا در ایستگاه‌ها باید جانمایی فضاها کارشناسی شده باشد تا در عبور و مرور مسافران شاهد ازدحام و اختلال نباشیم.
او همچنین ضمن اشاره به رویداد جام جهانی گفت: ایستگاه ورزشگاه آزادی می‌تواند موقعیت خوبی برای گردشگری ورزشی باشد.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه در پایان خاطرنشان کرد: متروی تهران آماده پذیرایی از تک‌تک استان‌ها برای معرفی نمادها و آیین‌های مختلف در قالب برگزاری نمایشگاه‌های دائمی یا مناسبتی است.
بر اساس توافق‌های انجام شده همکاری‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه در هفته گردشگری (۶ تا ۱۲ مهرماه) باهدف گرامی‌داشت روز جهانی گردشگری با محوریت توسعه گردشگری شهری آغاز خواهد شد