مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، گفت: برگزاری جشن ملی برداشت توت‌فرنگی در سطح استان، فرصتی بی‌نظیر برای رونق و توسعه صنعت گردشگری در منطقه است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، یعقوب گویلیان روز دوشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ در این‌باره، اظهار کرد: جشن ملی توت‌فرنگی چند سالی است که در سطح […]

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، گفت: برگزاری جشن ملی برداشت توت‌فرنگی در سطح استان، فرصتی بی‌نظیر برای رونق و توسعه صنعت گردشگری در منطقه است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، یعقوب گویلیان روز دوشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ در این‌باره، اظهار کرد: جشن ملی توت‌فرنگی چند سالی است که در سطح استان برگزار می‌شود و تاکنون توانسته در توسعه‌ شرایط اقتصادی، تولیدات جنبی وصنایع‌دستی، فروش فرآورده‌های کشاورزی و … نقش موثری داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، در ادامه به برگزاری مراسم امسال در سنندج اشاره کرد و افزود: این جشن ملی به همت سازمان جهادکشاورزی کردستان، اتاق بازرگانی سنندج و با همکاری این اداره‌کل و تعدادی از دستگاه‌های اجرایی استان در روزهای ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت‌ماه سال‌جاری در این شهرستان برگزار می‌شود.

او بیان کرد:هدف از برگزاری این جشن ملی معرفی ظرفیت‌های کردستان، احیاء سنت‌های قدیمی و فرهنگ بومی، محلی و انتقال به نسل آینده، آشنایی گردشگران با قابلیت‌های گردشگری استان، رونق کشاورزی و … است.

گویلیان، با بیان اینکه برپایی این‌گونه جشن‌ها به نوعی معرف میراث‌‌معنوی کردستان است، یادآور شد:این مهم نقش به‌سزایی در حفظ، پاسداشت و انتقال فرهنگ‌های بومی به نسل جدید و همچنین معرفی جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی و تاریخی استان دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، گفت: امیدواریم با همفکری و هم‌افزایی همگانی میان مدیران دستگاه‌های مربوطه، شاهد رشد و توسعه هرچه بیشتر صنعت گردشگری در استان باشیم.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان