بنیاد ملی توراندخت که فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و هنری اش درراستای حمایت از بانوان ایرانی است شامگاه چهارشنبه در دومین نشست سالیانه خود از جشنواره بین المللی فیلم، موسیقی وهنرهای تجسمی توراندخت رونمایی کرد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از ایرنا، در این نشست که با موضوع  هنر به روایت زنان برگزار […]

بنیاد ملی توراندخت که فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و هنری اش درراستای حمایت از بانوان ایرانی است شامگاه چهارشنبه در دومین نشست سالیانه خود از جشنواره بین المللی فیلم، موسیقی وهنرهای تجسمی توراندخت رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از ایرنا، در این نشست که با موضوع  هنر به روایت زنان برگزار شد.سخنوران مراسم به اهمیت موضوع نقش زنان در توسعه فرهنگی و اقتصادی کشور اشاره کردند.
سیده محبوبه کاظمی دولابی یکی از زنان مجموعه دار و فعال عرصه هنر و گردشگری کشورگفت: با اینکه زنان کلید طلایی توسعه فرهنگی در کشور هستند اما به خوبی دیده نمی شوند و شغل زنان در راستای مشاغل خانگی و سنتی تعریف می شود در حالی که درآمد و اشتغال زنان دو موضع مهمی است و باید به آن پرداخته شود.
 این بانوی فعال گردشگربا  تاکید بر اینکه  زنان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می دهند  و یکی  از عوامل توسعه کشورها را اشتغال زنان دانست  و گفت: ایجاد ارزش افزوده،  ثروت آفرینی ، ارزآوری وتجاری سازی آثارهنری موضوعی است که زنان می توانند دراین خصوص فعالیت 

وی با اشاره به نقش موثر موثر زنان در شکوفایی کشور ادامه داد: باید فضاهایی برای نقش آفرینی و توانمند سازی زنان فراهم شود و همچنین زنان به حقوق خودشان آگاه باشند.
کاظمی گفت:  همایش های بسیاری با موضوع زنان برگزار شده است اما بسیاری محل تصمیم گیری بدون حضور زنان وکاملا مردانه اجراشده است و شناسایی و پژوهش مسائل کنونی و معاصر زنان باید در دستور کار قرار گیرد.
رییس دانشگاه هنر اصفهان  نیز به سخنی از پیامبر اکرم (ص) که فرمودند« از دامن زن مرد به معراج می‌رود» اشاره کرد وگفت : وقتی از زبان صحبت می کنیم  از زبان به نام زبان مادری  و از وطن به عنوان ام الوطن یاد می کنیم.
علیرضا خواجه احد عطایی در مورد جایگاه زن در اعتقادات دینی ، مذهبی و ادبیات گفت: در اسطوره‌ها از زمین به نام مادر  و از آسمان به نام پدر یاد می‌شود؛ جایگاه زن در اعتقادات دینی و مذهبی و واژگان به خوبی هویدا است که همسر، یار مرد و به عنوان تارو پود مکمل یکدیگر هستند.
وی افزود: هنر اساسا تجلی و بروز دادن است و زن با تولد فرزندان نقش کنز وخلق را در مسیر هنر بر عهده دارد و برای نام بردن بسیاری از زنان بزرگ و شاخص گذشته تا به امروز ساعت‌ها باید گوش جان سپرد تا به عظمت زن پی برد.
اسماعیل آذر، ادیب وپژوهشگر زبان فارسی  نیز در این نشست با اشاره به زن در اشعار و ادبیات، به تعدادی از زنان اشاره کرد و گفت: دختر میرزا حسن خان آصف به نام ارجمند بانو با عشق شهاب الدین بسیار ستودنی است، رشحه دختر هاتف اصفهانی با یک غزل خود را ثبت در تاریخ کرد و همچنین به اشعار ژاله اصفهانی اشاره کرد.
وی گفت: هیچ کس به اندازه فردوسی  در ادبیات از زنان یاد نکرده  که هرچه خوبی در جهان است در زنان نهادینه شده است.
این مراسم  با رونمایی از جشنواره بین المللی فیلم ، موسیقی وهنر های تجسمی توراندخت وقرائت بیانیه  پایان یافت.  
بنیاد ملی توراندخت متمرکز بر فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، هنری و فکری بانوان ایرانی بوده که  در راستای ارتقا و اعتلای جامعه بانوان کشور فعالیت رسمی خودرا از سال ١۴٠٠ آغاز کرده است.