معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان از برگزاری جلسه کمیسیون ماده پنج و تصویب طرح تفصیلی دو شهر نیک آباد و نصرآباد واقع در شهرستان جرقویه، خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، صبح امروز دهم مهرماه، جلسه کمیسیون ماده […]

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان از برگزاری جلسه کمیسیون ماده پنج و تصویب طرح تفصیلی دو شهر نیک آباد و نصرآباد واقع در شهرستان جرقویه، خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، صبح امروز دهم مهرماه، جلسه کمیسیون ماده پنج با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان جهت بررسی طرح تفصیلی دو شهر نیک آباد و نصرآباد هر دو واقع در شهرستان جرقویه، برگزار شد.

دکتر مهران زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در حاشیه این نشست بیان کرد: پس از مدت ها طرح تفصیلی دو شهر نیک آباد و نصرآباد در شهرستان جرقویه بررسی و تصویب شد.

وی ادامه داد: در تصویب طرح تفصیلی شهرهای نیک آباد و نصرآباد، باتوجه به شاخص ها و محرومیتی که در منطقه بود تلاش شد با طراحی محدوده، شرایطی ایجاد شود تا با اخذ منابع و کاربری های مناسب زمینه توسعه هر دو شهر فراهم گردد و دغدغه شهروندان به حداقل برسد که نهایتاً این طرح در اسرع وقت و پس از گذراندن مراحل اداری ابلاغ خواهد شد.

وی در خصوص روند کمیسیون ماده پنج در خصوص انتخاب شهرها، بیان کرد: از یکصد و چهارده شهری که در استان اصفهان داریم معمولا مواردی وجود دارد که نیاز به بررسی های موردی دارند یا کل طرح بایستی مصوب شود. راه و شهرسازی بعنوان دبیر جلسات کمیسیون ماده پنج، موارد را بررسی می کند و بر اساس درخواست هایی که شهرها دارند کار کارشناسی انجام و به کمیسیون ارائه می شود. در کمیسیون با درنظر گرفتن جوانب مختلف نهایتاً تصمیم گیری کارشناسی اخذ و مصوبات ابلاغ خواهد شد.