مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فارس گفت: از ابتدای امسال تا پایان مرداد، ۲۱۰۹۹۹ هزار تن کود اوره از مبدأ پتروشیمی شیراز بارگیری و به سایر استان ها ارسال شد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،حمید ابراهیمی زاده افزود:این میزان کود در راستای تدارک و تأمین کود‌های […]

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فارس گفت: از ابتدای امسال تا پایان مرداد، ۲۱۰۹۹۹ هزار تن کود اوره از مبدأ پتروشیمی شیراز بارگیری و به سایر استان ها ارسال شد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،حمید ابراهیمی زاده افزود:این میزان کود در راستای تدارک و تأمین کود‌های ازته مورد نیاز بخش کشاورزی بارگیری و به استان‌های اردبیل، البرز، تهران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، خراسان رضوی، خوزستان، فارس، کرمان، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، گیلان، زنجان، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، مازندران، مرکزی، جنوب استان کرمان (جیرفت)، کردستان، قزوین، قم، همدان و یزد حمل شده است.

حمید ابراهیمی زاده با بیان این که کود‌های ازته برای تولید اسید آمینه و پروتئین در گیاه مناسب بوده و از مهمترین عوامل رشد گیاه می‌باشد، افزود: کمبود اوره باعث زردی رنگ برگ‌ها در مراحل رشد و کلروز و کاهش عملکرد محصولات می‌شود.
ابراهیمی زاده ادامه داد: مصرف صحیح کود‌های شیمیائی نقش مؤثری در بهبود تغذیه گیاهی و افزایش عملکرد محصولات کشاورزی دارد.