یادواره ۴۵۲ شهید شهرستان سروآباد برگزار شد مراسم یادواره ۴۵۲ شهید گلگون‌کفن شهرستان سروآباد با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم شهیدپرور این شهرستان در سالن شهید نمکی برگزار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ سردار امان‌الله گشتاسبی فرمانده سپاه بیت المقدس کُردستان صبح امروز […]

یادواره ۴۵۲ شهید شهرستان سروآباد برگزار شد

مراسم یادواره ۴۵۲ شهید گلگون‌کفن شهرستان سروآباد با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم شهیدپرور این شهرستان در سالن شهید نمکی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ سردار امان‌الله گشتاسبی فرمانده سپاه بیت المقدس کُردستان صبح امروز در مراسم یادواره ۴۵۲ شهید گلگون‌کفن شهرستان سروآباد که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم شهیدپرور این شهرستان در سالن شهید نمکی برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: شاید این سوال پیش آید که چه شد که ما امروز خودمان را مکلف می‌کنیم و واجب عینی می‌دانیم که در مراسم شهدا شرکت کنیم، این سوالی است که پرسیده می‌شود که چه اتفاقی در تاریخ ایران شکل گرفت که نام و یاد و مسیر شهدا ماندنی شد.

وی گفت: در جهان و در تاریخ اسلام هیچ موقعیتی نبوده که بعد از انقلاب پیامبر اکرم (ص)، یک انقلابی دیگر شکل بگیرد که معادلات دنیا را تغییر دهد مگر انقلاب اسلامی که نشات گرفته از انقلاب پیامبر اکرم (ص) بوده است، لذا امروز اگر در دنیا حرفی برای گفتن داریم و انقلاب اسلامی همه قله ها را در نوردیده است به برکت انقلاب اسلامی است، انقلابی که به مزاج دشمنان ما خوش نیامد.

وی افزود: آمریکایی‌ها از اولین روز پیروزی انقلاب اسلامی تمام تلاش خود را برای ساقط کردن نظام اسلامی انجام دادند و روزی نیست که معاندین برای ریشه‌کنی کردن این نظام برنامه‌ای نداشته باشند.

سردار گشتاسبی اضافه کرد: زمان آمریکایی‌ها با بیش از ۱۸ کشور از اغازین روز شکل‌گیری انقلاب اسلامی برای انحراف انقلاب ما تلاش کردند باید بدانند که، نظام ما حقانیت را در جهان به اثبات رساند، فرهنگ شهدا موجب ان شد که امروز ما در دو جبهه می‌جنگیم، جبهه‌ی حق که تلاشش و کوشش و مجاهدتش و همه فرایندش برای حاکمیت اسلام ناب است و در مقابل جبهه ی کفر است که امروز به لطف خدا و همت مردم و مسئولین دلسوز، مسیرها را به سرعت طی می‌کنیم.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان تاکید کرد: آمریکایی‌ها چه حقی دارند که در کشورهای اسلامی ما دخالت می‌کنند در حالیکه منبع فساد و جنایت و تبهکاری برای مسلمان بوده‌اند و این تاریخ و مدون است که چه بلایی بر سر کشورهای سوریه و فلسطین آوردند.

وی گفت: دشمنان می خواهند حق را از صحنه روزگار محو کنند اما به برکت این انقلاب، جمهوری اسلامی ایران با رسای بلند در مسیر نورانی خود به قله های موفقیت دست خواهد یافت.

سردار گشتاسبی افزود: امروز همه مکلف هستیم که اجازه ندهیم که مسئله ناامیدی در جامعه مطرح شود و باید تمام تلاش خود را در جهت سربلندی انقلاب اسلامی انجام دهیم.

وی در پایان گفت: امروز این امنیت باعث شده است که ۲ هزار نفر در این یادواره شهدای سروآباد حضور داشته باشند و باید این را قدر بدانیم.

جاودانگی دفاع مقدس معادلات دشمنان را برهم زد‌

در ادامه حجت‌الاسلام طاها توکلی نماینده ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان با بیان اینکه شهدای این خطه از سرزمین اسلامی سرآمد و خانواده‌های این عزیزان حافظ ارزش‌های اسلامی و انقلاب هستند، اظهار داشت: در ۸ سال دفاع مقدس ۴۵۲ از مردمان این قوم فرهنگی کاری کارستان کردند و با حضرت پرودرگار معامله کردند.

وی گفت: این عزت و صلابت و غیرت، تمام معادلات استکبار را هر بار به هم می‌زند چرا که مردمان کشور ما مردمانی هستند که دین خدا را یاری کردند لذا خدا هم آنها را یاری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه جاودانگی دفاع مقدس معادلات دشمنان را برهم زد‌ ادامه داد: جاودانه شدن دفاع مقدس امروز معادلات دشمنان را برهم زده و بیداری جهان اسلام نشات گرفته از مکتب ایثار و شهادت رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است.

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موجب بیمه شدن جامعه در مقابل هجمه‌های فرهنگی دشمنان می‌شود

در ادامه مهدی رمضانی، معاون سیاسی، امنیتی استاندار کردستان اظهار داشت: یاد و خاطره شهدا همواره سرمایه‌ای است که باید در برپایی و احیای آن جامعه دینی و فرهنگی ما کوشا باشد.

وی برگزاری یادواره شهدا را بهترین فرصت برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت دانست و افزود: امنیت و آسایش کشور به برکت رشادت‌های شهدا و ایثارگران حاصل شده و همه ما باید قدردان آن باشیم بنابراین وظیفه داریم با حمایت از خانواده های شهدا و ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دین خود را به شهدا ادا کنیم.

رمضانی تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موجب بیمه شدن جامعه در مقابل هجمه‌های فرهنگی دشمنان می‌شود و برگزاری یادواره‌های شهدا فرصت مناسبی برای ترویج این فرهنگ است.

وی خاطرنشان کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب کردستان سرزمین مجاهدت های خاموش است و به همین علت است که شهدا در خاطراتشان آورده اند نباید بی وضو در این سرزمین راه بروید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه شهرستان سروآباد در دوران دفاع مقدس‌ شهدای گرانقدری تقدیم نظام اسلامی کرده است، یادآور شد: باید با گرامیداشت یاد شهدا، راه و سیره آنها را در دفاع از آرمانهای انقلاب ادامه دهیم.

حسن زارعی، فرماندار شهرستان سروآباد در  این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: به فرموده رهبر انقلاب اسلامی امروز ما قدرشناس کسانی هستیم که مظهر اقتدار، عزت و افتخار هستند که همانا شهدای گرانقدر و والامقام هستند.

وی افزود: شهدای انقلاب اسلامی برای آنکه خون در شریان های انقلاب اسلامی جریان پیدا کند و انقلاب ضعیف نشود، جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و شربت شیرین شهادت را نوشیدند.

فرماندار شهرستان سروآباد با تأکید بر ضرورت ادامه راه شهدا برای حفظ انقلاب خاطرنشان کرد: اگر امروز ما در جهان حرفی برای گفتن داشته و عزتمند و با افتخار زندگی کرده و دارای عزت و پایداری هستیم، به برکت خون پاک شهدای والامقام است.

وی ادامه داد: اگر امروز ما در جهان حرفی برای گفتن داریم و عزتمند و افتخار زندگی می کنیم و مهمتر آنکه باعث عزت و پایداری انقلاب اسلامی شده است، به برکت خون پاک شهدای والامقام است.

در پایان این مراسم فرمانده سپاه بیت المقدس کُردستان با حضور در منزل خانواده شهید «عبده شاه‌محمدی» دیدار و از آنها تجلیل کرد.

کویستان عبدالحکیمی