اوج گیری شور انتخابات با مشارکت  گسترده رأی اولی‌ها نمود می‌یابد/ لزوم پرهیز از طایفه‌گرایی در انتخابات/ حضور گسترده رأی اولی‌ها در تاریخ سیاسی کشور ثبت می‌شود استاندار کردستان انتخابات را مظهر اراده ملی دانست و گفت: اشتیاق رأی اولی ها برای حماسه حضور در نخستین تجربه مشارکت سیاسی و سهیم شدن در تعیین سرنوشت […]

اوج گیری شور انتخابات با مشارکت  گسترده رأی اولی‌ها نمود می‌یابد/ لزوم پرهیز از طایفه‌گرایی در انتخابات/ حضور گسترده رأی اولی‌ها در تاریخ سیاسی کشور ثبت می‌شود

استاندار کردستان انتخابات را مظهر اراده ملی دانست و گفت: اشتیاق رأی اولی ها برای حماسه حضور در نخستین تجربه مشارکت سیاسی و سهیم شدن در تعیین سرنوشت آتی کشور بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛اسماعیل زارعی کوشا امروز چهارشنبه ۱۸ بهمن ماه در مراسم جشن تکلیف سیاسی ویژه رأی اولی‌ها که در محل سالن آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد:اوج گیری شور انتخابات در مشارکت گسترده رای اولی‌ها نمود پیدا می‌کند.

وی در جمع دانش آموزان با بیان اینکه آینده کشور و استان در دست شما آینده‌سازان است، افزود: حضور پرشور رای اولی‌ها در تاریخ سیاسی کشور ثبت می‌شود.

استاندار کردستان گفت:با اولین حضور در انتخابات،کد ملی کسانی که برای تعیین سرنوشت سیاسی کشور مشارکت می‌کنند، ثبت می‌شود و این اتفاق بزرگ را باید جشن گرفت.

زارعی کوشا با بیان اینکه انتخاب فقط یک تکلیف و وظیفه نیست، افزود:انتخاب یک حق است و انسان اگر از حق خود بگذرد دیگران برای وی تصمیم می‌گیرند بنابراین باید همه ما در انتخابات شرکت کنیم و کسی که خودمان تشخیص می‌دهیم را انتخاب کنیم.

وی با ذکر اینکه مشارکت بیشتر نتایج بهتری را در انتخابات رقم می‌زند،ادامه داد:بر اساس تجربه ثابت شده که هر وقت مشارکت در انتخابات بیشتر بوده نتیجه انتخابات بهتر خواهد بود چون برایند نظر جمعی و اکثریت افکار جامعه نتیجه مطلوب تر را رقم می زند.

استاندار کردستان خطاب به دانش‌آموزانی که سال‌های آتی وارد دانشگاه می‌شود، اظهار کرد: باید دانشجو و جوان و نوجوان امروز بداند که در منطقه و کشورش چه اتفاقاتی روی می‌دهد و باید نسبت به آنها آگاهی و تحلیل داشته باشد.

زارعی کوشا با اشاره به اینکه استان کردستان در آستانه یک جهش عمرانی، اقتصادی و زیربنایی قرار گرفته است افزود: امسال راه آهن کردستان بهره‌برداری شد و این راه آهن باید به مرز باشماق برسد تا کردستان به مسیر  راهبردی و یکی از  محورهای اقتصادی کشور و منطقه تبدیل شود.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های ما در حوزه فرودگاه، جاده‌ها و زنجیره‌های تولید از جمله زنجیره فولاد اکنون در مرحله اجرایی است وکردستان در مسیر توسعه قرار گرفته است، ادامه داد:با تحقق این اهداف و کارهای صورت گرفته در حوزه های مختلف،کردستان به استان صنعتی تبدیل می شود و زمینه اشتغال و خلق ثروت و درآمد برای مردم این منطقه بیشتر فراهم خواهد شد.

طبق اظهارات استاندار کردستان، امروز خانواده‌ها و جامعه چشم‌شان به جوانان و دانش‌آموزان است و باید دانش آموزان کمک کنند کردستان از نظر مشارکت مردمی در انتخابات یک استان نمونه باشد تا قدرت چانه زنی برای جلب نگاه ویژه به استان  بیشتر شود.

زارعی کوشا تاکید کرد:باید از انتخاب های قومی، عشیره‌ای و تعصبی عبور کنیم و به شایستگان رأی بدهیم تا افراد توانمند سکاندار امور در مجلس شوند و بتوانند برای استان و کشور تصمیمات بهتر بگیرند.