دشمنان روی نقاط قوت نظام دست گذاشته اند/بانک اطلاعاتی بانوان تاثیرگذار در کردستان تشکیل می شود استاندار کردستان؛ دشمنان روی نقاط قوت نظام دست گذاشته بودند تا آنها را به نکات ضعف نشان دهند اما موفق نشدند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ دکتر اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان در اولین کنگره […]

دشمنان روی نقاط قوت نظام دست گذاشته اند/بانک اطلاعاتی بانوان تاثیرگذار در کردستان تشکیل می شود

استاندار کردستان؛ دشمنان روی نقاط قوت نظام دست گذاشته بودند تا آنها را به نکات ضعف نشان دهند اما موفق نشدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ دکتر اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان در اولین کنگره بانوان تاثیرگذار کردستان که روز شنبه ۱۴۰۱/۱۲/۱۳ در سالن پیامبر اعظم استانداری با حضور دکتر زینب اختری، مدیر کل جدید امور زنان وخانواده وزارت کشور برگزار شد.اظهار کرد: آنچه که در فتنه اخیر در کشور ما صورت گرفت، یک اتاق جنگی شامل طرح ۶ کشور بود که از مدتها پیش در حال طراحی نقشه هایی علیه نظام بودند، اما به نتیجه ای نرسیدند.

زارعی کوشا گفت: دشمنان روی نقاط قوت نظام دست گذاشته بودند تا آنها را به نکات ضعف نشان دهند که جدیدا نیز، مسمومیتهای مدارس دختران را نشان گرفتند و با شعارهای دروغین خود با حمایت از زنان سعی در رسیدن به اهداف وخواسته های خود را دارند.

استاندار کردستان با اشاره به نقش آفرینی امروز بانوان در عرصه های اجتماعی و… در کشور واستان گفت: بیشترین آمارمحصلان ما در استان بانوان هستند که در حوزه های مختلف تحصیلی فعالیت دارند و این نشان دهنده متکی بودن نظام اسلامی به زنان است.

زارعی کوشا ادامه داد: ما منکر ضعف‌ها و مشکلاتی که در کشور وجود دارد نیستیم و باید برای رفع این ضعف‌ها تلاش کنیم، اما جازه نمی‌دهیم افرادی با جادوگری رسانه ای ذهن مردم را منحرف کنند.
وی با اشاره به اینکه هفت هزار و ۵۰۰ زن شهید در کشور وجود دارد که حدود ۵۰ شهید آن مربوط به استان کردستان است، گفت: این موضوع که شهدای زن استان توسط چه افرادی و چگونه به شهادت رسیدند باید در قالب یک کار مطالعاتی و به صورت ویژه مورد بررسی قرار گیرد تا مشخص شود که تعداد بیشتر آنها توسط چه کسانی به شهادت رسیده اند که نمونه یکی از آنها شهیده فاطمه اسدی بود که برای نجات همسر خود از چنگ گروهکهای مزدور به طور فجیحانه ترین شیوه به قتل رسید.
زارعی کوشا گفت: مردم کردستان فراموش نمیکنند، روزی که داعشیها به دروازه اربیل رسیدند، دست به دامن جمهوری اسلامی شدند که در نهایت شهید سر افراز سردار سلیمانی تنها با ۵۰ نفر نیرو در کمترین زمان ممکن طبق وعده که داده بودند، عراق را از چنگ داعش آزاد کرد.
ایشان با اشاره به اینکه ما باید مقابله کنیم که جای شهید و جلاد عوض نشود گفت: شهدایی که در کردستان توسط افراد گروهکها قطعه قطعه شدند وسرهای آنها از پلهایی که در خاطر کردستانیها هنوز ماندگار و پاک نشده، بسیار مهم است که اکنون شعار زن، زندگی آزادی را سر میدهند وبا جادو گریی رسانه ای و اخبار کذب به دنبال این بودند تا کردستان را کانون اغتشاشات قرار دهند، ولی موفق نشدند.

استاندار کردستان با اشاره به حضور صدرصدی مردم کردستان در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال نسبت به سالهای قبل افزود: مردم کردستان در روز تاریخی ۲۲ بهمن۱۴۰۱به دشمنان نظام که مغازداران را تهدید میکردند که با بستن مغازه های خود در صف اغتشاشگران باشند، اما واقعیت مردم کردستان همانی بود که در ۲۲ بهمن با حضور و افزایش صدرصدی نسبت به سالهای گذشته به دشمنان ثابت کردند که کردها تا پای جان به این انقلاب ونظام وفادار هستند.

وی با اشاره به اینکه امروز جهاد تببین یک کلید واژه بسیار مهم وهمگانی است که همه ما باید به انجام آن لبیک بگوییم افزود:ما منکر ضعف‌ها و مشکلاتی که در کشور وجود دارد نیستیم، لذا باید برای رفع آن بصورت همگانی تلاش کنیم، ولی اجازه نخواهیم داد که برخی با جادوگری رسانه ای خود ذهن مردم را منحرف کنند.

زارعی کوشا با اشاره اینکه بانوان موثر، بر اساس شاخص‌های کشوری انتخاب شدند، اظهار کرد:کانون بانوان موثر و فرهیخته در استان فعال شده است و سال آینده به صورت جدی‌تر فعالیت خواهند داشت.

بانک اطلاعاتی بانوان تاثیرگذار در کردستان تشکیل می شود؛

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان نیز در این همایش با بیان اینکه بانک اطلاعاتی بانوان تاثیرگذار در استان تشکیل می‌شود، گفت: یکی از مشکلات ما در برگزاری این برنامه نبود بانک اطلاعاتی دقیق از بانوان فرهیخته استان بود لذا مجبور شدیم فراخوانی به دستگاه‌های مختلف ارسال کنیم.
زینب زاله افزود: در مجموع ۱۲۰ نفر از بانوان موثر و تاثیرگذار به دفتر امور بانوان استان معرفی شدند و در کمیته ارزیابی سه نفر از این بانوان که بیشترین امتیاز را در ارزیابی داوران کسب کردند معرفی و در همایش بانوان فرهیخته کشور تجلیل شدند.

در پایان این آیین تعدادی از بانوان فعال، فرهیخته و تاثیرگذار استان کردستان تجلیل شدند.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان