محافظت از امنیت سایبری ملی وظیفه همگانی است / لزوم تقویت توان دفاع سایبری نظام در برابر قابلیت‌های نفوذ دشمن در فضای مجازی استاندار کردستان با بیان اینکه در نظام نوین جهانی تهدیدات نوظهوری در دنیا در حال گسترش است،از دستگاه‌های اجرایی استان خواست در راستای ارتقای امنیت فضای مجازی در برابر تهدیدات دشمنان و […]

محافظت از امنیت سایبری ملی وظیفه همگانی است / لزوم تقویت توان دفاع سایبری نظام در برابر قابلیت‌های نفوذ دشمن در فضای مجازی

استاندار کردستان با بیان اینکه در نظام نوین جهانی تهدیدات نوظهوری در دنیا در حال گسترش است،از دستگاه‌های اجرایی استان خواست در راستای ارتقای امنیت فضای مجازی در برابر تهدیدات دشمنان و دنیای نا امن سایبری اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛آرش زره‌تن لهونی در نشست تبیینی با عنوان” دنیای نا امن سایبری و نفوذ صهیونیسم بین الملل در ابزارهای نوین ارتباطی” که در سالن همایش صدا و سیمای مرکز استان برگزار شد، شهادت رهبران محور مقاومت و همچنین کودکان، زنان و غیرنظامیان مظلوم در غزه و لبنان را که همواره توسط جنایتکاران صهیونیست شهید می‌شوند،را تسلیت گفت.
وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی، ترور و  جنایت را به بالاترین حد خود رسانده است، افزود: امروزه جمهوری اسلامی و محور مقاومت و مسلمانان جهان در مقابل این رژیم غاصب تنها نیستند چراکه همه جهان اعم از مسلمان و غیر مسلمان در برابر این رژیم جنایتکار به ستوه آمده و  در اقصی نقاط جهان شاهد واکنش ملت‌ها در برابر این حجم از ظلم و ستم رژیم خونخوار هستیم.
استاندار کردستان خواستار ورود جدی سازمان‌های بین المللی برای ممانعت از کشتار بیشتر مردم بی گناه فلسطین و لبنان شد.
زره‌تن لهونی در ادامه این نشست از دستگاه‌های اجرایی استان خواست در راستای ارتقای امنیت فضای مجازی در برابر تهدیدات دشمنان و دنیای نا امن سایبری اقدامات لازم را انجام دهند و این امر را مستلزم شناخت موضوع عنوان کرد.
وی افزود:در نظام نوین جهانی تهدیدات نوظهوری در دنیا در حال گسترش است و در دنیای امروز، استفاده کشورها از ابزار و ادوات سنگین جنگی تغییر مسیر داده و به سمت بهره گیری از تکنولوژی و حملات سایبری سوق یافته است.
استاندار کردستان به یکی از راهبردهای مهم در عرصه دفاع ملی و همه جانبه که مورد تاکید  مقام معظم رهبری است اشاره کرد و گفت:دفاع قوی مستلزم شناخت دشمن بوده و یکی از لازمه های آن اشراف بر عرصه تولید تهدیدات است.
لهونی با اشاره به اینکه تغییر راهبرد مقابله از سخت افزار به نرم افزار اهمیت ویژه ای دارد، یادآور شد:همه در زمینه امنیت سایبری ملی وظیفه داریم و سهم قابل توجهی از این وظیفه بزرگ بر عهده دستگاه‌ها، رسانه‌ها و متولیان امر است.
وی تاکید کرد:رژیم صهیونیستی با اختصاص بودجه های کلان توان زیادی برای افزایش قابلیت های سایبری خود گذاشته است، لذا باید مراقب تهدیدهای دشمن بود و توان دفاعی خود در این حوزه را افزایش دهیم و تقویت کنیم.
استاندار کردستان با بیان اینکه محافظت از امنیت سایبری ملی وظیفه همگانی است، این امر را رسالت خطیر متخصصین فن عنوان کرد.
شایان ذکر است؛ در این مراسم کلید طلایی “شاری سنه”، به مهدی صالح، از شهروندان اهل غزه اهدا شد.
همچنین نماد “القدس لنا” از طرف مهدی صالح به استاندار کردستان با امید به پیروزی محور مقاومت اهداء شد.