مجری طرح آبرسانی غدیر با بررسی و تشریح بزرگترین سامانه تامین آب شرب کشور گفت: بهره‌‎برداری آزمایشی از طرح غدیر با دو الکتروپمپ از روز گذشته آغاز شده و امروز نیز سه الکتروپمپ دیگر از این ابر پروژه آبرسانی در خوزستان وارد مدار شد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی […]

مجری طرح آبرسانی غدیر با بررسی و تشریح بزرگترین سامانه تامین آب شرب کشور گفت: بهره‌‎برداری آزمایشی از طرح غدیر با دو الکتروپمپ از روز گذشته آغاز شده و امروز نیز سه الکتروپمپ دیگر از این ابر پروژه آبرسانی در خوزستان وارد مدار شد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت /وزارت نیرو (پاون)،‌ صابر علیدادی با تشریح جزئیات طرح میان مدت غدیر اظهار کرد: روز گذشته، عملیات تست و بهره‌برداری آزمایشی طرح غدیر با راه‌اندازی دو الکتروپمپ از ایستگاه شمالی چمران آغاز شد که صبح امروز سه پمپ دیگر به مدار وارد شده و آب شرب با کیفیت با پنج پمپ به شبکه تزریق می‌شود.
مجری طرح آبرسانی غدیر، با بیان اینکه با احتساب سه پمپ اضافه شده امروز مجموعا پنج پمپ از تعداد ۱۰ پمپ وارد مدار شده است، گفت: هر پمپ یک مترمکعب بر ثانیه ظرفیت داشته و طی روزهای آتی تعداد الکتروپمپ‎‌ها به ۱۰ عدد افزایش خواهد یافت.
وی با بیان اینکه مدت زمان آزمایش و تست این پروژه ۱۰ روز الی دو هفته است، خاطرنشان کرد: با توجه به وسعت و ابعاد این پروژه نیاز است تا پیش از بهره‌برداری اصلی، راه‌اندازی آزمایشی برای کنترل نهایی در دستور کار قرار گیرد، بر این اساس با اتمام پروژه، عملیات کنترل هم‌اکنون در حال انجام است.
علیدادی با اشاره به فعالیت ایستگاه پمپاژ w۲ و چمران، گفت: این دو ایستگاه پمپاژ مجموعا ۱۲ هزار و ۵۰۰ لیتر بر ثانیه تولید آب می‌کنند.
وی افزود: با اتمام فرآیند راه‌اندازی آزمایشی به زودی آب شرب با کیفیت از یکی از بهترین منابع آبی در اختیار مردم شریف خوزستان قرار خواهد گرفت و مسئله تامین آب شرب این بخش به طور بلندمدت حل می‌شود.