وزیر امور خارجه آلمان با تاکید بر اینکه جای اوکراین در اتحادیه اروپا است، گفت: کی‌یف می‌تواند روی حمایت ما حساب کند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از رویترز، آنالنا بائربوک روز دوشنبه در سفر اعلام‌نشده خود به کی‌یف تصریح کرد: اوکراین می‌تواند بر حمایت و درک ما از گسترش اتحادیه اروپا […]

وزیر امور خارجه آلمان با تاکید بر اینکه جای اوکراین در اتحادیه اروپا است، گفت: کی‌یف می‌تواند روی حمایت ما حساب کند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از رویترز، آنالنا بائربوک روز دوشنبه در سفر اعلام‌نشده خود به کی‌یف تصریح کرد: اوکراین می‌تواند بر حمایت و درک ما از گسترش اتحادیه اروپا به عنوان یک پیامد ژئوپلیتیک ضروری جنگ روسیه، تکیه کند.

وزیر امور خارجه آلمان اظهار داشت: اوکراین اکنون وضعیت نامزدی عضویت در اتحادیه اروپا را دارد و تصمیم‌گیری برای آغاز مذاکرات الحاق [اوکراین] به این اتحادیه در حال برنامه‌ریزی است.

وی نتایج اوکراین در اصلاحات قضایی و قوانین را رسانه‌ای چشمگیر ارزیابی و تاکید کرد: اما تا اجرای قانون ضد الیگارشی و مبارزه با فساد هنوز راه زیادی در پیش است.

از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ ( اسفند ۱۴۰۰)، این چهارمین سفر بائربوک به کی‌یف است.

آلمان دوم شهریور ماه بسته تسلیحاتی جدیدی در اختیار اوکراین قرار داد که بخشی از آن شامل موشک‌های سامانه دفاعی پاتریوت، پهپادهای شناسایی و ده‌ها میلیون گلوله است.

پیشتر ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه به آنالنا بائربوک هشدار داد که توجیه حملات تروریستی رژیم کی‌یف حتی در غرب به عنوان «حمایت از تروریسم» شناخته می‌شود و ممکن است عواقب غم‌انگیزی در داخل آلمان داشته باشد.

مجموع کمک‌های تسلیحاتی و امنیتی آلمان به اوکراین در سال ۲۰۲۲ حدود ۲.۱۷ میلیارد دلار بود و در سال جاری میلادی به ۵.۸۵ میلیارد دلار رسیده است.