آیا سفرهای متعدد به مشهد جای سفرهای استانی در بنیاد شهید را گرفته است؟

از بنیاد شهید خبر می رسد که گفته شده درب های بنیاد به روی مراجعین بسته است و مردم به مرکز مراجعه نکنند و منتظر حضور مدیران بنیاد در شهرستان های محل سکونتشان باشند. از سوی دیگر رئیس بنیاد شهید گویا تنها خراسان رضوی را برای سفرهای استانی خود برگزیده و سفرهای متعدد وی به مشهد امکان فرصت حضور در سایر شهرهای کشور را از او گرفته است.

یکی از رویکردهای مهم و پسندیده دولت سیزدهم تاکید بر وجه مردمی بودن و توجه به دغدغه ها و مشکلات مردم است. چیزی که برای مسئولین دولت پیشین از موضوعات درجه چندم به شمار می رفت و حلقه مفقوده خدمت رسانی بود. این مهم از سوی دکتر رئیسی با سفرهای استانی و دیدار چهره به چهره با اقشار مختلف مردم تحقق پیدا کرده است و حالا آخر هفته ها حضور رئیس جمهور محترم و وزرای دولت در استان های مختلف به صدر اخبار می رسد. با همین روحیه است که سایر مسئولین دولتی نیز برای پیگیری مصوبات ریاست جمهوری و دیدار با مردم راهی استان ها و شهرهای دور افتاده کشور می شوند و از این طریق تلاش می شود تا با درک میدانی از وقایع کشور برای رفع مشکلات موجود چاره اندیشی گردد.

با همه این ها اما، ماجرا در بنیاد شهید و امور ایثارگران به نحوه دیگری در حال رقم خوردن است. از بنیاد شهید خبر می رسد که گفته شده درب های بنیاد به روی مراجعین بسته است و مردم به مرکز مراجعه نکنند و منتظر حضور مدیران بنیاد در شهرستان های محل سکونتشان باشند. از سوی دیگر رئیس بنیاد شهید گویا تنها خراسان رضوی را برای سفرهای استانی خود برگزیده و سفرهای متعدد وی به مشهد امکان فرصت حضور در سایر شهرهای کشور را از او گرفته است. اگر به مردم گفته می شود برای رفع مشکلات خود به مرکز مراجعه نکنند پس باید حضور رئیس بنیاد در استان های کشور و پیگیری های مستمر التیامی باشد بر زخم های جامعه هدفی که امروز بیش از هر زمان دیگر به برنامه ریزی و اقدام برای رفع کمبودها و مشکلات نیاز دارد.

با این که نزدیک به چهل روز از انتصاب رئیس جدید بنیاد شهید می گذرد و انتظار برای انجام پر شتاب کار و فعالیت از این نهاد بالاست اما همچنان رفت و آمدهای گروه ها و افراد مختلف برای عرض تبریک به رئیس بنیاد ادامه دارد و به نظر می رسد هنوز فضای کار و تلاش در این نهاد حساس به وجود نیامده است. این شلوغی های رئیس بنیاد شهید موجب شده وی حتی به درخواست دیدار برخی رسانه های دغدغه مند و دلسوز پاسخ ندهند و همچنان رویه های جدید بنیاد در هاله ای از ابهام باشد.

مدیران بنیاد باید بدانند که فرصت خدمت به خانواده های معزز شهدا و جامعه ایثارگری فرصتی مغتنم و کوتاه است و قدر لحظه های خدمت به جامعه هدف را دانسته و از هیچ کوششی برای کسب رضایت این سرمایه های نظام اسلامی دریغ نورزند. شرایط کشور و نیازهای به حق خانواده های شهدا تنها مستلزم بهره گیری از روحیه ایثار و جهادگرانه است و از دست دادن فرصت های کنونی می تواند آه و حسرت آینده را در پی داشته باشد.

باید اذعان کرد که بنیاد در سال های اخیر و با مدیریت مرحوم حجت الاسلام شهیدی و دوره کوتاه مدیریتی سعید اوحدی در مسیر ریل گذاری شده درستی قرار گرفته است. در مدت پانزده ماهی که اوحدی مدیریت بنیاد شهید را بر عهده داشت به تمامی استان ها حداقل دو بار سفر کرده و طی توافق با استانداری ها مصوبات قابل توجهی در حوزه های اشتغال، مسکن و درمان برای خدمات دهی تصویب کرده است. پرداخت مطالبات خانواده های شهدا و پیگیری اجرای طرح استخدامی ایثارگران از دیگر اقداماتی است که در این دوره انجام شد و همه این ها انتظارات را از قاضی زاده هاشمی بالا برده است؛ به خصوص اینکه او در دولت دکتر رئیسی منصوب شده و این دولت به خدمت جهادی معروف است. به هر ترتیب بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز نیازمند تلاش مضاعف و جهادگونه برای تحقق اهداف است. موضوعی که انتظار می رود پس از چهل روز از آغاز دوره جدید به شکل ملموسی در عملکرد این نهاد مهم دیده شود.