دومین همایش منطقه ای گسترش فرهنگ عفاف وحجاب (رایحه) اواسط آبان ماه سال جاری برگزار می شود مسئول دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان گفت: دومین همایش منطقه ای گسترش فرهنگ عفاف وحجاب (رایحه) اواسط آبان ماه سال جاری با برگزاری نمایشگاه و نشست های تخصصی برگزار می شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید […]

دومین همایش منطقه ای گسترش فرهنگ عفاف وحجاب (رایحه) اواسط آبان ماه سال جاری برگزار می شود

مسئول دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان گفت: دومین همایش منطقه ای گسترش فرهنگ عفاف وحجاب (رایحه) اواسط آبان ماه سال جاری با برگزاری نمایشگاه و نشست های تخصصی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ سامان احمدی مسئول دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان و دبیر این همایش امروز صبح در جلسه هماهنگی این همایش که با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی مرتبط و نهادهای عمومی، صدا وسیمای مرکز کردستان و نمایندگان بسیج زنان و نیروی انتظامی برگزار شد، گفت:دومین همایش منطقه ای گسترش فرهنگ عفاف وحجاب (رایحه) به منظور ترویج وگسترش فرهنگ عفاف وحجاب در جامعه و تولید آثار هنری و مکتوب در اواسط آبان ماه برگزار می شود.
وی افزود:برپایی دو نمایشگاه تخصصی آثار هنری و لباس محلی در چند نقطه شهر سنندج، نشست های تخصصی با موضوع فقهی عفاف و حجاب، سواد رسانه ای در این عرصه و نشست های مختلف دیگر با حضور اساتید برجسته دانشگاهی برگزار می شود.
دبیر این همایش اضافه کرد:اکران فیلم های موضوعی و شناسایی سفیران عفاف وحجاب در سراسر استان و استان های همجواز از دیگر برنامه های این همایش خواهد بود.
احمدی در پایان ضمن تاکید بر تولید محتوای مناسب از طریق نشست های تخصصی این همایش خاطرنشان کرد:از محتوای تولید این همایش دوره آموزشی برای کارکنان دولت از طریق مرکز آموزش سازمان مدیریت و برنامه ریزی تدوین و ارائه خواهد شد.
کامل گلباغی دبیر اجرایی دومین همایش منطقه ای گسترش فرهنگ عفاف وحجاب (رایحه) در این جلسه اظهار داشت: براساس تقویم اجرایی، همایش در ۱۶ و ۱۷ آبان ماه سال جاری در شهر سنندج برگزار و آیین اختتامیه که همراه خواهد شد با تجلیل و قدردانی از مروجان فرهنگ عفاف و حجاب در روز پنجشنبه ۱۷ در مجتمع فجر سنندج برگزار می شود.  
در ادامه این جلسه هرکدام از نمایندگان دستگاه های اجرایی و نهادهای عمومی به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خویش به شرح زیر پرداختند: استفاده از لباس کردی به عنوان بهترین پوشش در رعایت حجاب وعفاف مدنظر همایش قرار گیرد و برآن تاکید شود، از پژوهش های علمی و آثار تولیدی هنری در این عرصه استفاده بهینه شود.