توزیع ۳۶۰۷تن بذر فرآوری شده گندم توسط سایتهای فرآوری شبکه تعاون روستایی در سال جاری مدیر تعاون روستایی استان کردستان گفت:از ابتدای سال تا کنون ،۳۶۰۷ تن بذر فرآوری شده گندم توسط سایتهای فرآوری شبکه تعاون روستایی توزیع شده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ بهرام کوشکی در جریان بازدید از […]

توزیع ۳۶۰۷تن بذر فرآوری شده گندم توسط سایتهای فرآوری شبکه تعاون روستایی در سال جاری

مدیر تعاون روستایی استان کردستان گفت:از ابتدای سال تا کنون ،۳۶۰۷ تن بذر فرآوری شده گندم توسط سایتهای فرآوری شبکه تعاون روستایی توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ بهرام کوشکی در جریان بازدید از سایت فرآوری بذر شرکت تعاونی روستایی قزانقره بیجار گفت: از ابتدای سال زراعی جدید تا کنون ۶۳۸۲ تن بذور فرآوری شده گندم توسط سایتهای شبکه تعاون روستایی استان کردستان تولید و ۳۶۰۷ تن آن توزیع شده است.
مدیر تعاون روستایی استان کردستان در ادامه گفت: ۶ سایت فرآوری بذور متعلق به شبکه تعاون روستایی استان فعال است که ۶ رقم بذر دیم از جمله صدرا ، باران ،واران ،هشترود،آذر۲ ،جام و ۳ رقم آبی سالار ،میهن ،پبشگام در آن فرآوری میگردد.
کوشکی افزود: ۷۴۷۳ هکتار از اراضی کشاورزان طرف قرارداد در استان زیر کشت بذور گواهی شده بود که تا این زمان ۱۱۹۴۵ تن از بذور تولیدی توسط سایتهای فرآوری خریداری شده است و ۶۳۸۲ تن آن فرآوری و ۳۶۰۷ تن آن بین کشاورزان و متقاضیان توزیع شده است.
کوشکی ضمن دعوت از کشاورزان برای استفاده از بذور با کیفیت افزود:شبکه تعاون روستایی در۵ شهرستان سقز،بیجار،قروه،دهگلان و دیواندره دارای ۶ سایت فرآوری است که در حال انجام خدمات به اعضا و بهره برداران هستند.
کوشکی در ادامه اظهار داشت: در سایت فرآوری بذر جو شرکت تعاونی گنجی قروه نیز ۴۴۳ تن بذر جو خریداری شده که در حال فرآوری است و بین متقاضیان و کشاورزان توزیع خواهد شد.