اجرای نظام «رتبهبندی معلمان» از مصادیق تحقق برنامه های دولت سیزدهم سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در مصاحبه با رادیو گفت وگو، اجرای قانون «رتبه بندی معلمان» را از مصادیق برنامه های دولت سیزدهم برشمرد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت / وزارت آموزش و پرورش، صادق ستاری […]
اجرای نظام «رتبهبندی معلمان» از مصادیق تحقق برنامه های دولت سیزدهم
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در مصاحبه با رادیو گفت وگو، اجرای قانون «رتبه بندی معلمان» را از مصادیق برنامه های دولت سیزدهم برشمرد.
به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت / وزارت آموزش و پرورش، صادق ستاری فرد در برنامه «گفتگوی علمی» رادیو گفت و گو، با موضوع «دستاوردهای یک ساله دولت سیزدهم در حوزه آموزش و پرورش»، با تشریح فعالیتهای وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: دولت سیزدهم، در دوران بحرانی پاندمی کرونا کار خود را آغاز کرد. یک سال پیش، نقطه اوج فراگیری ویروس کرونا در کشور ما محسوب میشد و شرایط به هیچ عنوان مساعد نبود و این روند؛ تأثیرات گستردهای را در حوزه آموزش گذاشت تا جایی که تمامی آموزشها به صورت مجازی و غیرحضوری انجام میگرفت و همین روند؛ آموزش را از مسیر عادی خود خارج کرد چرا که بسیاری از دانش آموزان، بالاخص در مناطق محروم به ابزار و تجهیزات ابتدایی آموزش مجازی دسترسی نداشتند.
وی تصریح کرد: دولت تمام توان خود را در راستای تحقق و احیای مجدد آموزش حضوری دانش آموزان به کار گرفت و حدوداً از بهمن ماه سال ۱۴۰۰ آموزش ترکیبی (نیمه مجازی و حضوری) را در دستور کار قرار داد و از ابتدای سال ۱۴۰۱ کلاسهای درسی را به صورت کاملاً حضوری برگزار کرد.
ستاری فرد با اشاره به آسیبهای حاصل از کرونا در حوزه آموزش گفت: با بررسیهای گستردهای که در زمینه آسیبهای حاصل از آموزشهای غیرحضوری در دوران کرونا صورت گرفت؛ به این نتیجه رسیدیم که بیش از ۱۰ درصد دانشآموزان در این دوران، دچار افزایش وزن، ضعف بینایی و اُفت تحصیلی فراگیر شدهاند، از این رو دولت محترم؛ بودجه خاصی را در راستای رفع این آسیبها در نظر گرفت که نتایج نخستین آن را در تابستان جاری مشاهده کردیم و آن؛ برگزاری کلاسهای جبران آموزشی بود.
وی در خصوص مطالبات معوقه فرهنگیان گفت: در دوران پاندمی کرونا، قشر معلمان زحمات مضاعفی را بر عهده داشتند که شاید از دید بسیاری پنهان مانده باشد اما دولت با توجه ویژه به این مهم؛ اولویت خود را بر جبران زحمات این قشر و تحقق مطالبات آنان قرار داد. یکی از مهمترین این مطالبات، موضوع رتبه بندی معلمان بود که در سند تحول بنیادین مورد تأکید فراوانی قرار داشت اما ۱۱ سال به حالت مسکوت و مورد کم توجهی مسئولان قرار گرفته بود.
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: دولت سیزدهم با همکاری مستمر مجلس شورای اسلامی طی ماههای گذشته این مهم را به سرانجام رساند و نهایتاً در ۱۶ اسفند ماه ۱۴۰۰ قانون رتبه بندی معلمان تصویب و توسط شورای نگهبان مورد تأیید قرار گرفت و امروز شاهد تخصیص بودجه و اجرای آن هستیم.
وی خاطر نشان کرد: دولت توجه ویژهای به بحث آموزش و عدالت آموزشی دارد و لازمه تحقق آن را توجه به معلمان و دستاندرکاران آموزشی میداند و تمام توان و تلاش خود را در این مسیر به کار گرفته است، بی شک به زودی شاهد تغییر و تحولات خاصی در این حوزه خواهیم بود
Sunday, 27 October , 2024