ظهر امروز موتورسواران اسپانیایی، پیام‌رسانان صلح ایرانیان به جهان، مورد استقبال شهروندان و مسئولان شهر خواهرخوانده بارسلون قرار گرفتند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، پابیلو پابلو با اشاره به امنیت خاطری که در ایران وجود دارد اظهار کرد: اخباری که در کشورهای غربی منتشر شده بود با آنچه در ایران دیدیم مغایرت داشت […]

ظهر امروز موتورسواران اسپانیایی، پیام‌رسانان صلح ایرانیان به جهان، مورد استقبال شهروندان و مسئولان شهر خواهرخوانده بارسلون قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، پابیلو پابلو با اشاره به امنیت خاطری که در ایران وجود دارد اظهار کرد: اخباری که در کشورهای غربی منتشر شده بود با آنچه در ایران دیدیم مغایرت داشت و تمام گروه از امنیت و آرامش و زیبایی که در ایران وجود دارد شوکه شدند.
نماینده موتورسواران بارسلون شهر خواهرخوانده اصفهان با انتقاد از اخبار ضدونقیضی که در مورد امنیت در ایران منتشر می‌شود گفت: برخلاف آنچه در رسانه‌ها گفته می‌شود ما در آرامش کامل در ایران موتورسواری کردیم.
وی این گروه را حامل پیام صلح بیان کرد و گفت: بعد از اتمام سفرمان، پیام صلح ایرانیان را به تمام جهان می‌رسانیم.
پابلو با اشاره به اولین حضور خود در کشور ایران در ۱۴ سال پیش اظهار کرد: از سفر گذشته شور و حال خاصی در وجود من بود و دوست داشتم باز هم به ایران برگردم و حتی افرادی را با خود همراه کنم و انگیزه نشان‌دادن ایران به‌خصوص مردم اصفهان باعث شد تا باز هم به این کشور سفر کنم.
وی اصفهان را شهری بسیار زیبا با بناهای خیره‌کننده دانست و با اظهار خرسندی از مهربانی و استقبال مردم اصفهان بیان کرد:
این شهر برای ما شبیه شهر خودمان است و حس بازگشت به خانه را داریم.
وی ابراز کرد: گروه ۲۰ نفره ما از بارسلون به مقصد نپال حرکت کردیم و به مدت ۵۰ روز این مسیر را طی خواهیم کرد، اما با زیبایی که از ایران دیدیم دوست داریم بیشتر در این کشور بمانیم.
امیر کرم‌زاده در این آیین با بیان اینکه مردم ما مردم صلح‌طلب دنیا را دوست می‌دارند اظهار کرد: حضرت محمد پیامبر ما توصیه مؤکد دارند که باید به کسانی که به‌عنوان مسافر مهمان وارد کشور ما می‌شوند باید احترام بگذاریم و آن‌ها را گرامی بداریم.
مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اصفهان با تأکید بر اینکه در طول تاریخ، کشور ما هیچ‌گاه آغازکننده جنگ نبوده ابراز کرد: دوست داریم مردم کشورمان با صلح و دوستی زندگی کنند و هیچ کشوری کشور دیگر را غصب نکند.
وی با بیان اینکه کشور ما با قدمت هفت هزارساله دارد گفت:
امیدوارم در کشور ایران و شهر زیبای اصفهان به شما خوش بگذرد و امنیت کشور ما را به رخ دنیا بکشید.
مدیر روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان نیز در این آیین به این سفیران صلح گفت: شما الان در یکی از باشکوه‌ترین و تاریخی‌ترین میدان‌های جهان قرار دارید، میدانی که خالق آنها هنرمندانی با طبع وسیع و بامحبت در شهر اصفهان هستند.
معرک نژاد با بیان اینکه بارسلونای اسپانیا پنجمین شهر خواهرخوانده اصفهان است اظهار کرد: ۲۴ سال است که بامحبت و دوستی بین دو ملت این تفاهم‌نامه ادامه دارد.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد و گفت: امیدوارم این دوستی و محبت هر روز با حضور شما ملت بارسلونا در ایران و با حضور مردم ایران در بارسلونا باشکوه‌تر شود.
در پایان هدایایی به این موتورسواران اهدا شد.

خبرنگار: الهام خانی